۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

احداث 11 اسکله قایقرانی در رودخانه کارون

یکی از مهمترین اولویت های استان خوزستان در راستای توسعه اقتصادی، توسعه گردشگری آبی در سواحل خلیج فارس، تالاب ها، دریاچه های پشت سد و رودخانه های این استان است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۳۶۰
احداث 11 اسکله قایقرانی در رودخانه کارونمدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: استان خوزستان با وجود برخورداری از بنادر مهم اقتصادی آبادان، خرمشهر، امام خمینی(ره)، ماهشهر، هندیجان با ظرفیت بین المللی و نوار ساحلی به طول831 کیلومتر از پتانسیل بالایی در توسعه گردشگری آبی برخوردار است.                         دکتر خسرو نشان همچنین جزایر قبر ناخدا، مهنازو، قمر در خلیج فارس، رودخانه‌های مرزی اروند‌رود و بهمن‌شیر با خط ساحلی به طول257 کیلومتر، طولانی‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های کشور شامل کارون، کرخه، دز، مارون، زهره، جراحی و شاوور و بیش‌ترین دریاچه‌های پشت سدها را از دیگر ظرفیت های گردشگری آبی این استان عنوان کرد.        وی تالاب را یکی دیگر از پتانسیل های مهم در توسعه گردشگری خوزستان دانست و گفت: تالاب بین‌المللی شادگان، تالاب میانگران، هورالعظیم و تالاب بامدژ، دارای یک سوم آب‌های سطحی، بیش‌ترین طول سواحل و بیش‌ترین منابع آبی کشور هستند که می توان در راستای توسعه گردشگری بیشترین بهره مندی را از آنها انجام داد.                                
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، در راستای توسعه‌ گردشگری آبی استان تعداد هفت طرح گردشگری آبی در حوزه‌ رودخانه‌های کارون، بهمن‌شیر و تالاب شادگان در دست اجرا است.                          
وی خاطرنشان ساخت: همچنین در مجموع تعداد پنج طرح گردشگری آبی نیز از مبداء اهواز تا شهرستان کارون، یک طرح در جزیره‌‌ی شادمانی آبادان، یک طرح در شهرستان شوشتر اجرا خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: همچنین مقرر شده است تعداد 11 اسکله قایقرانی و رستوران به همراه پارکینگ و سایر تاسیسات وابسته در رودخانه کارون اهواز احداث شود.امید است تعدادی از طرح‌های مذکور در نوروز 96 آماده‌ی بهره‌ برداری شود و گردشگران نوروزی بتوانند از تفریحات آبی رودخانه‌های استان بهره‌مند شوند.
دکتر نشان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته  در نوروز سال آینده، کشتی‌های تفریحی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و ماهشهر همچون سالهای گذشته به گردشگران نوروزی خدمات رسانی کنند.
وی به رونق گردشگری در تالاب شادگان به عنوان یکی از قطب های اصلی جذب گردشگر در استان اشاره کرد و گفت: در اسکله‌ی قایقرانی تالاب شادگان، امکان گشت کوتاه آبی در مناظر طبیعی و دلنواز تالاب شادگان برای مسافران و گردشگران فراهم است. همچنین پلاژهای مارون بهبهان، دهکده تفریحی ـ توریستی زراس در حاشیه‌ی دریاچه سد کارون، سد ایذه و جزیره تفریحی - اقامتی دریاچه‌ی سد شهید عباسپور را از دیگر جاذبه‌های آبی استان است.
وی همچنین به اجرای پروژه‌های موردنظر استان جهت توسعه‌ی گردشگری آبی جهت اجرا در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال 95 اشاره کرد.
به گفته دکتر نشان، پروژه‌های پیشنهادی درباره ساماندهی سواحل جنوبی استان همراه با پروژه‌های سایر دستگاه‌های اجرایی، در استان مصوب شده و برای بررسی و تأمین اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، مطالعه و احداث شهرک گردشگری ساحلی اروندکنار آبادان، مطالعه و احداث دهکده‌ی گردشگری ساحلی بحرکان هندیجان، مطالعه و ایجاد موزه‌ی دریا در خرمشهر و مطالعه و ایجاد دهکده‌ی ورزش‌های تفریحی – آبی در خرمشهر، آبادان و یا ماهشهر را از جمله پروژه هایی دانست که در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 95 اجرایی خواهند شد.
برچسب ها: تالاب کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار