۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

پیگیر لغو ویزای دریایی در مسیر چابهار- مسقط هستیم

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، یکی از اصلی ترین راه های توسعه سفرهای دریایی در مسیر چابهار و عمان را راه اندازی کنسول گری عمان در شهرستان چابهار جهت تسهیل در صدور ویزا اعلام کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۳۵۰
پیگیر لغو ویزای دریایی در مسیر چابهار- مسقط هستیم
دکترکامبیز مشتاق گوهری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: راه اندازی خط مسافری دریایی بین چابهار- مسقط هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت گردشگری در استان سیستان و بلوچستان مطرح است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدواریم با افزایش تعداد سفرهای این شناور در مسیر چابهار – مسقط به زودی شاهد رونق چشمگیر سفرهای دریایی باشیم.
وی گفت: هم اکنون تبلیغات لازم جهت جذب گردشگران ایرانی برای سفر به عمان از طریق این خط کشتیرانی در حال انجام است.
وی خاطرنشان ساخت: یکی از راه های مهم جذب بیشتر گردشگران برای استفاده از این خط دریایی ایجاد تسهیلات لازم است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در زمان های پیک سفر با افزایش ظرفیت ها، سفرهای دریایی در این مسیر تسهیل و روان سازی شود.
دکتر مشتاق گوهری یکی از اصلی ترین راه های توسعه سفرهای دریایی در مسیر چابهار و عمان را راه اندازی کنسول گری عمان در شهرستان چابهار جهت تسهیل در صدور ویزا اعلام کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: بدون شک این امر پروسه اخذ ویزای دریایی در این مسیر را برای گردشگران بسیاری تسهیل خواهد کرد.
وی خاطرنشان ساخت: لغو صدور روادید بین ایران و عمان برای سفرهای دریایی نیز می تواند کمک شایانی به توسعه سفرهای دریایی در مسیر چابهار – مسقط داشته باشد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این امر باید از سوی وزارت امور خارجه ایران پیگیری شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پیشنهادات لازم را به این وزارت خانه ارائه خواهد داد.
به گفته وی، بدون شک لغو صدور روادید دریایی در مسیر چابهار- عمان باعث خواهد شد تا گردشگری چابهار رونق گیرد و گردشگران زیادی برای سفر به عمان علاقه مند شوند.
دکتر مشتاق گوهری اذعان داشت: به این ترتیب گردشگرانی که به چابهار سفر می کنند می توانند به راحتی با استفاده از خط دریایی فعال در مسیر چابهار - مسقط به کشور عمان نیز سفر کنند.                                                                            
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امیدواریم چابهار به قطب ترانزیت مسافری در مسیر عمان تبدیل شود.
وی اذعان داشت: هم اکنون تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی از طریق سفرهای دریایی در خلیج فارس به جزایر کیش و قشم سفر می کنند که امیدواریم به زودی شرایط سفرهای دریایی به چابهار در مسیرهای داخلی نیز فراهم شود.                                 
دکتر مشتاق گوهری اظهار داشت: در صورت تحقق این امر رشد و توسعه در چابهار جهشی انجام خواهد شد و در مدت زمان کوتاهی شاهد تحول در گردشگری سواحل مکران خواهیم بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چابهار از ظرفیت بالایی برای ورود با بازارهای خارجی جهت جذب گردشگران از طریق دریای عمان برخوردار است، گفت: این امکان وجود دارد که با توسعه بازاریابی ها، نسبت به جذب گردشگران کشورهای اروپایی که از طریق کشتی های کروز سفر می کنند، اقدام کنیم.
وی یادآور شد: اما هم اکنون زیرساختهای بندری ما در چابهار برای پهلوگیری کشتی های کروز در مقایسه با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نظیر عمان، امارات و قطر قابل مقایسه نیست.
وی تاکید کرد: با اتمام طرح توسعه ای بندر چابهار و توسعه بازاریابی ها، امکان جذب گردشگران خارجی که با کشتی های کروز سفر می کنند به چابهار و نیز سایر استانهای کشور دور از دسترس نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار