۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

افزایش خدمات در بنادر صیادی کشور

معاون صید و بنادر ماهیگیری کشور از افزایش خدمات و امکانات در بنادر صیادی کشور در راستای کیفی سازی این بنادر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۳۳۴
افزایش خدمات در بنادر صیادی کشور
علی اصغر مجاهدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر در راستای ارتقای عملکرد هر چه بهتر بنادر صیادی طی سالهای گذشته ، واگذاری مدیریت نگهداری و بهره برداری بنادر صیادی توسط تعاونی های بخش خصوصی بوده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه تاکنون 39 بندر صیادی از مجموع 70 بندر صیادی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است، خاطرنشان ساخت: هم اکنون ادامه واگذاری بنادر صیادی به تعاونی های بخش خصوصی متوقف شده است.
وی دلیل اصلی این امر را کیفی سازی مدیریت بنادر صیادی که در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده اند، دانست و گفت: به این ترتیب نظارت بر عملکرد نحوه نگهداری بنادر صیادی توسط بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم بنادر صیادی واگذار شده در جنوب کشور رخ داده است، اذعان داشت: مدیریت بهره برداری و نگهداری، 37 بندر صیادی در جنوب کشور و دو بندر صیادی انزلی و بابلسر نیز درشمال کشور به تعاونی های صیادی بخش خصوصی واگذار شده است.
به گفته مجاهدی، واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی باعث شده تا شاهد افزایش و تنوع خدمات بندری در این بنادر صیادی واگذار شده باشیم که تاثیر بسزایی در رونق صیادی این مناطق داشته است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اذعان داشت: در طرح کیفی سازی قصد داریم، تعاونی های بخش خصوصی را به سمتی هدایت کنیم تا خدماتی که در بنادر خود ارائه می دهند را از نظر کیفیت ارتقا بخشند.
وی بیان کرد: همچنین نظارت سازمان شیلات بر عملکرد تعاونی های صیادی بخش خصوصی در بنادر واگذار شده بسیار افزایش یافته است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه قرارداد سازمان شیلات با تعاونی های بخش خصوصی به صورت سالانه منعقد می شود، گفت: در قراردادهای جدید، تعهدات بخش خصوصی نسبت با انجام خدمات بندری با کیفیت افزایش یافته است.
مجاهدی بیان کرد: بسیاری از بنادر صیادی واگذار شده به تعاونی های بخش خصوصی از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بیشتری برای درآمد زایی برخوردار هستند که باید با انجام سرمایه گذاری های بیشتر و مدیریت صحیح به این درآمد بیشتر دست یابند.
به گفته وی، واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی در بنادر شمالی و جنوبی کشور بر اساس مطالعات جامع صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی طی سالهای اخیر باعث رونق هر چه بیشتر این بنادر شده است، گفت: بازرسی های سازمان شیلات ایران از نحوه مدیریت تعاونی های صیادی حاکی از آن بوده است که تعاونی های بخش خصوصی در مدیریت بنادر صیادی عملکرد مثبتی داشته اند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در مدت واگذاری بنادر صیادی به تعاونی های بخش خصوصی ، خدمات ارائه شده در بنادر صیادی بسیار ارتقا یافته است.
به گفته مجاهدی هم اکنون در برخی از این بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی در حال حاضر بیش از 10 نوع خدمت ارائه می شود.
وی اذعان داشت: تامین سوخت، تامین آذوقه،تامین آب، خدمات تعمیر و نگهداری شناورهای صیادی و فروش قطعات یدکی و محل نگهداری مناسب برای ماهیان صید شده امکانات عمل آوری و بسته بندی از جمله خدماتی است که پیش از واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی شاهد ارائه آنها در محل بنادر نبودیم. 
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: همچنین بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی از محل درآمده های بندری، کارکنان بومی را به استخدام در می آورند که این امر نقش بسزایی در رونق اقتصادی ساحل نشینان داشته و باعث افزایش بیش از پیش در اشتغالزایی شده است.
برچسب ها: بنادر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار