۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

عدم تعادل در بازار سفارش و اوراق تانکرها موج می زند

شرکت کشتیرانی Poten & Partners منهتن اعلام کرد: با توجه به میزان سفارش ها در بازار تانکرها، پیش بینی می شود بازار عرضه در حالی با رشد قابل توجهی در سال های آتی روبه رو شود که رشد تقاضا روال کندی را پیش رو خواهد داشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۳۰۴
عدم تعادل در بازار سفارش و اوراق تانکرها موج می زندبه گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به کاهش فروش تانکرها برای اوراق سازی در سال های اخیر و رسیدن عمر میانگین معمول آنها به بیش از 20 سال، بخش های مختلف ناوگان شناورهای حمل مواد شیمیایی شاهد بی ثباتی و عدم تعادل در سال های آتی خواهند بود.
بر اساس این گزارش و به موجبِ عمر 20 سالۀ شناورهای تانکر، تعداد سفارش ها در دفتر سفارشات و در بیشتر بخش ها از میزان اوراق شناورها طی دو سال آینده و تا پایان سال 2018 میلادی پیشی خواهد گرفت.
این گزارش ادامه داد: بر همین اساس، شناورهای VLCC و سوئز ماکس در ناوگان شناورهای حمل مواد شیمیایی بیشترین تاثیر را می پذیرند به گونه ای که تاریخ تحویل این شناورها به ناوگان های مورد نظر خبر از پیشی گرفتن دو برابری آنها در مقایسه با تعداد اوراق شناوها می دهد.
این گزارش ضمن اشاره به افزایش ناچیز تعداد تانکرهای بزرگ حمل مواد شیمیایی مانند افراماکس در ناوگان شناورهای حمل مواد شیمیایی افزود: وخامت اوضاع در بازار شناورهای پاناماکس مسئلۀ دیگری است؛ به گونه ای است که مالکان تصمیم دارند شناورهای جدیدی را با هدف ایجاد تعادل در بازار تجاری و رشد جابه جایی کالا به ناوگان تانکرها اضافه کنند.
از سوی دیگر، در بخش شناورهای هندی سایز و MR نیز سن اوراق 20 ساله کاملاً بهینه به نظر می رسد؛ چرا که شناورهای کوچک تر می توانند تا بیش از 25 سال نیز در بازار تجارت به کار گرفته شوند.
شرکت کشتیرانی Poten & Partners در پایان افزود: در نگاه اول رشد عرضۀ پیش بینی شده برای ناوگان تانکرها در بازار با اعمال دو شرط اصولی فاجعه آور نیست. بر این اساس یکی از شروط،  رشد سالم تقاضا در بخش تانکر و دیگری افزایش اوراق سازی این نوع شناورها در سال های اخیر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار