۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

بندر گوادر پاکستان روز یکشنبه آغاز به کار می کند

بندر گوادر پاکستان روز یکشنبه با حضور نواز شریف نخست وزیر پاکستان و مقاماتی از چین فعالیت خود را آغاز می کند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۰۲۳۱
بندر گوادر پاکستان روز یکشنبه آغاز به کار می کندبه گزارش مانا روزنامه پاکستانی پاکستان آبزرور از گشایش بندر گوادر پاکستان در روز یکشنبه خبر داد و نوشت رهبران نظامی و غیرنظامی چین و پاکستان روز یکشنبه در مراسم گشایش بندر گوادر شرکت خواهد کرد.
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و ژنرال راحیل شریف، کشتی‌های کانتینربر چینی که این بندر را به مقصد آفریقا ترک می کنند را مشایعت خواهند کرد.
روز شنبه بارگیری 300 کانتینر در این بندرگاه تکمیل می شود و در روز بعد این کشتی ها این بندر را ترک خواهد کرد.
بندر گوادر بر کرانهٔ دریای عمان واقع شده است. این بندر در کریدور اقتصادی چین و پاکستان در نظر گرفته شده است و قرار است تا شمال پاکستان را به غرب چین متصل کند.
همزمان با سرمایه گذاری هند در بندر چابهار ایران، چین نیز در این بندر سرمایه گذاری کرد و به لحاظ رقابت هند و پاکستان همواره این بندر برای این دو کشور به لحاظ استراتژیک مهم محسوب می شوند. بندر چابهار با دور زدن پاکستان دسترسی هند به افغانستان را فراهم می کند. بندر چابهار نیز در کریدور ترانزیتی شمال- جنوب قرار دارد که مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا است که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزانتر است. این کریدور دارای موقعیت مناسب ریلی و جاده‌ای و دسترسی ایران به سواحل طولانی در خلیج فارس، دریای عمان، دریای مکران، سواحل دریای خزر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار