۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

درآمد گمرکات استان بوشهر 6 درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در هفت ماه امسال بیش از 12 هزار میلیارد ریال از درآمدهای گمرکی استان بوشهر وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۰۲۱۵
درآمد گمرکات استان بوشهر 6 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهنام نوروزی در جمع خبرنگاران از فعالیت 15 گمرک در استان ساحلی بوشهر خبرداد و اظهار داشت: این گمرکات در نوار ساحلی استان بوشهر مستقر هستند که در ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی نقش مهمی دارند.
وی از استقرار سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات استان بوشهر خبرداد و افزود: استقرار این سامانه در گمرکات استان بوشهر ضمن الکترونیکی کردن تمام امورات گمرکی و تسریع در فرایند فعالیت‌ها، نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات دارد.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با افزایش 34 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در هفت ماه امسال افزون بر 23 میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد که رشد 43 درصدی دارد. 
وی ارزش کالاهای صادراتی را افزون بر هشت میلیارد دلار دانست و افزود: ارزش کالاهای صادراتی نسبت به هفت ماه سال قبل شش درصد افزایش دارد.
نوروزی بیان کرد: بدون احتساب میعانات گازی 12 میلیون و 190 هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و 540 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.
نوروزی افزود: میعانات گازی و محصولات پتروشیمی بیشترین محموله های صادراتی از بنادر استان بوشهر است .
وی گفت: مقصد بیشتر محصولات صادراتی گمرکات استان بوشهر کشورهای ویتنام ، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، پاکستان و ایتالیا است.
نوروزی یادآورشد:عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر شامل کودهای معدنی، سنگ، ماهی، میگو و محصولات پتروشیمی است.
وی بیان کرد: در این مدت درآمد گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل با شش درصد افزایش به 12 هزار و 841 میلیارد ریال رسید.
برچسب ها: عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار