۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

پایانه بین المللی مسافر دریایی در چابهار افتتاح شد

پایانه مسافری چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهر سازی و همزمان با پهلوگیری اولین کشتی عمانی و ورود گردشگران عمانی افتتاح شد .
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۰۲۰۶
پایانه بین المللی مسافر دریایی در چابهار افتتاح شد
به گزارش خبرنگارمانا پایانه مسافری چابهار با حضور معاون وزیرراه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مهندس محمد سعید نژاد وهمزمان با پهلوگیری اولین کشتی و ورود گردشگران عمانی افتتاح شد. این کشتی با 27 نفر مسافر وارد چابهار شده است و بعد از دو ساعت توقف با 23مسافر به عمان بازخواهد گشت.
بنابر این گزارش پروژه احداث و تجهیز پایانه بین المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری باصرف هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال در فضایی به مساحت 3800 مترمربع توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اجرا شد. این پایانه شامل دو سالن مجزا برای مسافرین ورودی و خروجی است که در مرحله اول جهت راه اندازی خط چابهار- مسقط با ظرفیت یک سفر درهفته و 400 مسافر ورودی و خروجی در هرسفر و در مرحله بعد توسعه خط مذکور و راه اندازی خطوط جدید به سایر بنادر منطقه است.
بسترسازی جهت توسعه صنعت گردشگری و خدمات وابسته، ارتقاء رفاه و شاخص های اجتماعی منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه، ارتقاء فرهنگ دریایی از طریق تسهیل سفرهای دریایی، افزایش ترافیک دریایی بندرچابهار، سهولت در تردد تجار و سرمایه گذاران بین ایران و کشورهای همسایه و افزایش جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله اهداف این پروژه است.
همچنین از مهمترین دلایل توجیهی این پروژه می توان عواملی همچون درخواست های متعدد جهت راه اندازی خط مسافری دریایی بین چابهار و بنادر کشورهای عمان و پاکستان، دارا بودن 300 کیلومتر مرز آبی در جنوب استان و ضرورت محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران، رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی بر اشاعه فرهنگ دریایی و توسعه مسافرتهای دریایی ، استفاده از فرصت همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس و وجود مشترکات فرهنگی ساکنین استان سیستان و بلوچستان با عمان و پاکستان را بر شمرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار