۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

مدیریت جشنواره های ساحلی مازندران از سوی سپاه

برگزاری جشن ها، جُنگ ها و جشنواره های ساحلی در محل های سالم سازی شنا و نیز راه اندازی نمایشگاه های ساحلی و ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی از جمله اقداماتی است که توسط نواحی مقاومت بسیج شهرستان های ساحلی مدیریت می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۰۹۹
مدیریت جشنواره های ساحلی مازندران از سوی سپاه
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به خبرنگار مانا گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران به صورت مستمر درجلسات این ستاد حضور دارد.
عیسی طوسی بیان داشت: ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی شهرهای ساحلی و راهنمایی مسافران به رستوران ها، هتل ها ، محل های امن شنا، اماکن توریستی – تفریحی و ... از جمله وظایف اداره میراث فرهنگی استان محسوب می شود.
وی عنوان کرد: تهیه و توزیع نقشه راهنما و بروشورهای تبلیغاتی در خصوص راهنمایی مسیر و اطلاعات اماکن گردشگری، هتل ها، مراکز تفریحی، محل های سالم سازی شنا، نقاط ممنوعه و حادثه خیز و ... در پایگاه های اطلاع رسانی نیز توسط اداره میراث فرهنگی استان انجام می شود.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، خاطرنشان ساخت: نظارت و ساماندهی اماکن استیجاری، منازل شخصی، پلاژه ها، مجتمع های اقامتی، هتل های، شهرکهای خصوصی ساحلی و ... از نظر رعایت قوانین، شئونات اسلامی و دستورالعمل ها با همکاری و هماهنگی پلیس اماکن توسط اداره مذکور ساماندهی می شود.
این مقام مسئول در استان مازندران یادآور شد: همچنین اعلام نرخ نامه یکسان به مراکز اقامتی، هتلها و .. بر اساس درجه بندیهای مربوطه و نظارت برحسن انجام آن، ایجاد محل های اسکان موقت برای مسافرین و نظارت بر قیمت خدمات ، وضعیت بهداشت و ... و نیز ایجاد نمایشگاه و فروشگاه های صنایع دستی در محل های سالم سازی شنا توسط این میراث فرهنگی صورت می گیرد.
وی در ادامه به فعالیت سپاه های استانی و نواحی مقاومت بسیج شهرستان های ساحلی در قالب یکی از کمیته های فعال در ستاد ساماندهی سواحل استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن ها، جنگ ها و جشنواره های ساحلی در محل های سالم سازی شنا و نیز راه اندازی نمایشگاه های ساحلی و ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی از جمله اقدامات این بخش از ستاد ساماندهی سواحل استان محسوب می شود.
طوسی همچنین نقش دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان را در ستاد ساماندهی سواحل استان بسیار پررنگ عنوان کرد و گفت: استقرار اورژانس و واحدهای خدمات بهداشتی و درمانی به صورت ثابت و سیار در محل های سالم سازی شنا و نقاط حادثه خیز توسط این مراکز صورت می گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اذعان داشت: همچنین نظارت و کنترل بهداشت محیط، مواد غذایی، عرضه کنندگان مواد غذایی و ... به صورت مستمر در محل های سالم سازی شنا و تفرجگاه های ساحلی و محل های اسکان و پذیرایی و نیز اعلام آماده باش به بیمارستان ها و درمانگاه ها به ویژه در ایام تعطیل و شلوغ در شهرستان های ساحلی و تامین پزشک مورد نیار در این ایام توسط کمیته مذکور ساماندهی می شود.
به گفته وی، پذیرش آنی غرق شدگان و پیگیری تجهیز بیمارستان های شهرستان های ساحلی به تجهیزات احیای غریق و نیز سنجش مداوم میزان آلودگی های محل های شنا و در صورت تشخیص آلودگی محل های شنا مکاتبه با مسئولین استانی و شهرستان نیز از دیگر وظایف دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان است.
طوسی در ادامه به حضور صدا و سیمای مرکز استان در جلسات ستاد ساماندهی سواحل مازندران اشاره کرد و گفت: تولید برنامه های جذاب و گفتگو محور داستانی و فرهنگی ، ساخت کلیپ و انیمیشن و تیزر با موضوعات مربوط به کاهش تلفات انسانی ، رعایت بهداشت و حجاب و عفاف در سواحل و پخش از شبکه استانی از جمله وظایفی است که اجرای آن به عهده این کمیته گذاشته شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران گفت: همچنین راه اندازی رادیو ساحل و پخش برنامه های آموزشی و هشدار دهند از آن و نیز پوشش خبری از برنامه های مرتبط با طرح های سالم سازی از دیگر وظایف این کمیته محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار