۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

نقش محیط زیست در راه اندازی اماکن سالم سازی شنا

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از همکاری های اداره حفاظت محیط زیست استان با ستاد ساماندهی سواحل و شهرستان های ساحلی در راه اندازی محل های سالم سازی شنا خبر داد و اذعان داشت: سازمان محیط زیست در این راستا نقش مهمی را ایفا می کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۰۹۷
نقش محیط زیست در راه اندازی اماکن سالم سازی شنا مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اداره هلال احمر به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد ساماندهی سواحل استان فعالیت دارد.
عیسی طوسی گفت: تامین منابع انسانی و تجهیزات مورد نیاز محل های سالم سازی شنا و نقاط حادثه خیز در شهرستان های ساحلی از طریق آمبولانس، امدادگر، درمانگاه های ثابت و سیار و .. با استفاده از ظرفیت مرکز استان توسط این اداره صورت می گیرد.
وی ادامه داد: همچنین اجرای توافقات و مصوبات ستاد ساماندهی سواحل استان، راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی در مبادی شهرهای ساحلی به منظور راهنمایی مسافران به محل های سالم نیز از دیگر وظایف هلال احمر در قالب ستاد ساماندهی سفر است.
این مقام مسئول در استان مازندران، با اشاره به اینکه اعلام خطرات و عواقب شنا در نقاط حادثه خیز و ممنوعه نیز توسط هلال احمر صورت می گیرد، بیان داشت: به همین منظور گشت های ثابت و سیار دریایی و زمینی برای جلوگیری از شنای گردشگران و پیشگیری از تلفات انسانی در نقاط حادثه خیز و ممنوعه از سوی هلال احمر برقرار می شود.
به گفته وی، پیگیری آموزش همگانی مردم در استفاده صحیح از دریا و اعلام خطرات ناشی از بی احتیاطی ها از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره هلال احمر استان در ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران محسوب می شود.
طوسی در ادامه در خصوص نقش اداره حفاظت محیط زیست استان در ستاد ساماندهی سواحل گفت: نظارت مستمر بر موضوعات زیست محیطی سواحل و اعلام آن به استانداری ها و فرمانداری های شهرستان های ساحلی، فعال کردن موسسات و سمن های فعال در امر محیط زیست برای حفاظ و حراست از محیط زیست دریایی و کمک در احیای مناطق دچار آسیب توسط محیط زیست انجام می گیرد.
وی از همکاری های اداره حفاظت محیط زیست استان با ستادساماندهی سواحل و شهرستان های ساحلی در راه اندازی محل های سالم سازی شنا نیز خبر داد و اذعان داشت: سازمان محیط زیست در این راستا نقش مهمی را ایفا می کند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران خاطرنشان کرد: همکاری جهت تامین آب و برق در محل های سالم سازی شنا، ایجاد روشنایی مسیرهای منتهی به محل های سالم سازی شنا و کمک به ایجاد روشنایی در محوطه آن محل ها و اعلام آخرین وضعیت پیشروی و یا پسروی آب دریا بر اساس داده های ثبت شده به ستاد ساماندهی سواحل استان از سوی اداره برق و آب و فاضلاب، آب منطقه ای صورت می گیرد.
وی در ادامه به حضور فعال اداره آموزش و پرورش در جلسات و کارگروه های ستاد ساماندهی سواحل استان و شهرستان های ساحلی اشاره کرد و بیان داشت: اطلاع رسانی و در اختیار قراردادن مدارس جهت اسکان مسافرین و گردشگران و تصویب نرخ هماهنگ برای استفاده از اماکن متعلق به آموزش و پرورش توسط این اداره کل انجام می پذیرد.
این مقام مسئول در استانداری مازندران، معاونت همکاری امور عمرانی استانداری را یکی دیگر از اعضای کمیته ستاد ساماندهی سواحل مازندران دانست و گفت: پیگیری ایجاد زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات مناسب در محل های سالم سازی شنا به ویژه طرح های متعلق شهرداری ها از قبیل تاسیس و نگهداری سرویس های بهداشتی ، سکو، دوش آب و نظارفت مستمر نوار ساحلی شهر ها از سوی این کمیته صورت می گیرد.
طوسی خاطرنشان ساخت: همچنین پیگیری احداث محل های جدید سالم سازی شنا توسط شهرداری ها با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی، سرمایه گذاران ، بسیج سازندگی و ... بر اساس شاخص های دفاتر فنی استانداری های ساحلی توسط کمیته مذکور انجام می شود.
وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تعاونی دهیاران بخش ها به منظور احداث و توسعه محل های سالم سازی، پیش بینی ایجاد محدودیت برای ساخت و سازهای ساختمانی بلند مرتبه در مجاورت محل های سالم سازی شنا در طرح های جامع و تفصیلی شهرهای ساحلی و نظارت بر حسن انجام آن نیز توسط معاونت همکاری امور عمرانی استانداری در قالب ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران انجام می شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران بیان داشت: همچنین کمک به اجرای برنامه ها و جشنواره های فرهنگی، ورزشی، تفریحی پرنشاط در نقاط ساحلی و مناطق گردشگری و ایجاد زیرساختهای تبلیغاتی با همکاری دستگاه های مربوطه را از دیگر وظایف این کمیته عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار