۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

سوخت دریایی LNG زیر ذره بین

رئیس اسبق انجمن بین المللی صنعت سوخت گفت: سوخت LNG تنها راه حل ممکن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیست و استفادۀ روزافزون از آن بعنوان سوخت دریایی و جایگزینی آن با سوخت سنگین برای محیط زیست مضرات به مراتب بیشتری را به دنبال دارد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۰۵۸
سوخت دریایی LNG زیر ذره بین
به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر اسبق انجمن بین المللی صنعت سوخت دربارۀ آیندۀ سوخت دریایی LNG و تاثیر آن بر انتشار گازهای گلخانه ای گفت: با وجود مدارک و اسناد موجود مبنی بر استفاده از سوخت LNG بعنوان بهترین راه حل ممکن برای کاهش 75 درصدِ انتشار گازهای SOx، NOx و CO2 است نسبت به تاثیر این سوخت بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تردید دارم.
بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: تلاش جهانی برای کاهش انتشار گاز کربن دی اکسید از طریق ترویج استفاده از LNG به عنوان سوخت دریایی اشتباهی فاحش است.
وی که عضو موسسۀ مهندسی دریایی، علوم و تکنولوژی و نیز رئیس انجمن ترمینال اپراتورهای فله است گفت: انرژی موجود در LNG بیش از نیمی از سوخت معمولی است. بنابراین برای استخراج همان میزان انرژی از LNG باید دو برابر سوخت LNG مصرف شود.
وی در ادامه با اشاره به ملاحظات دیگر افزود: سوخت LNG اساساً متان است. بر این اساس، متان به عنوان یک گاز گلخانه ای شناخته می شود و 25 برابر از CO2 خطرناک تر است. از این رو، اگر میزان متان موجود در LNG 4 درصد کم بشود با CO2 برابری می کند در غیر اینصورت مضراتی که این سوخت دارد به مراتب بیشتر از گاز کربن دی اکسید است.
برچسب ها: سوخت شناور LNG ضرر
ارسال نظرات
آخرین اخبار