۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

ترانزیت خارجی 13 میلیون دلاری از منطقه آزاد چابهار

ترانزیت خارجی منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در سه ساله دولت تدبیر و امید 13 میلیون دلار و در مدت مشابه قبل دو میلیون دلار بوده است که رشد 6.5 برابری را نشان می دهد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۹۸۷۲
ترانزیت خارجی 13 میلیون دلاری از منطقه آزاد چابهار
به گزارش مانا، معاون حمل و نقل وترانزیت سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه آمار عملکرد سه سال اخیر ترانزیت چابهار در مقایسه با مدت مشابه دولت قبل علیرغم آنکه همزمان براى رفع نواقص و تکمیل زیرساخت هاى هوایی، دریایی، ریلی و جادّه ای بوده است، بیانگر برنامه ریزی موثر و کارآمد در منطقه آزاد چابهار و اقدامات گسترده و چشمگیر جهت دستیابی به این اهداف انجام شده است.
محسن محمدی معین دلیل افزایش ترانزیت در منطقه آزاد چابهار در سه سال اخیر را اعلام برنامه های توسعه ای دولت تدبیر و امید، ارتباطات دولت با کشورهای مختلف دنیا، ارایه تسهیلات بوجود آمده برای تجار افغانستان و کشورهای آسیای میانه، تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر توسعه سواحل مکرّان و محور شرق عنوان کرد.
وی گفت: اداره کل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان به منظور تشویق و ترغیب تجار افغان، برای کالاهای وارده آنان به بندر چابهار 85 درصد تخفیف انبارداری در نظر گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار ادامه داد: تعداد شناورهای وارده اعم از لنج و کشتی های تجاری و صنعتی در سه سال اخیر یک هزار و ٨٦٨ فروند بوده است که با مقایسه در مدت مشابه سه سال قبل (یک هزار و ٣٦١ فروند) رشد 37 درصدی را نشان می دهد.
محمدی معین با بیان اینکه در سه سال گذشته تعداد کانتینرهای وارده ٥١ هزار و ٢٢٤ TEU بوده است اظهار امیدواری کرد با توسعه بندر شهید بهشتی، احداث فرودگاه بین المللی، تکمیل خط راه آهن چابهار- زاهدان تحولات عظیمی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار شکل گیرد.
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار