۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

بازدید وزیر محیط زیست هلند از بندر شهید رجایی

وزیر امور زیربنایی و محیط زیست کشور هلند در رأس یک هیئت بلندپایه از مدیران و فعالان بندری و اقتصادی این کشور ضمن حضور در بندر شهید رجایی، از بخش های مختلف این بندر بازدید کرد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۹۸۶۷
بازدید وزیر محیط زیست هلند از بندر شهید رجاییبه گزارش مانا، "ملانی شولتز فن هاخن" وزیر امور زیربنایی و محیط زیست هلند با همراهی یک هیئت ۲۵ نفره از فعالان اقتصادی و دریایی این کشور از جمله مدیر بندر روتردام با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله های ۴۰ گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.
اراضی پشتیبانی، ترمینال های ۱ و ۲ کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی) و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
این هیئت در نشستی مشترک با مقامات ارشد بندر شهید رجایی به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری آشنا شدند.
"محمد علی اصل سعیدی پور" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به هیئت اروپایی ارایه کرد.
وزیر امور زیربنایی و محیط زیست هلند در حاشیه بازدید از بخش های مختلف بندر شهید رجایی ضمن ابراز قدردانی از استقبال و مهمان نوازی شایسته مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایل انتخاب استان هرمزگان برای سفر و بازدید میدانی بررسی وضعیت موجود بنادر مهم منطقه از جمله بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین بندر کشور ایران است.
"ملانی شولتز فن هاخن" افزود: در این سفر به دنبال یافتن زمینه همکاری ها به ویژه توسعه فعالیت های بندری و دریایی هستیم.
وی ضمن اشاره به نتایج نشست مشترک خود با مسئولان بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: در این نشست به این موضوع رسیدیم که زمینه های مختلفی برای همکاری مشترک از جمله لایروبی، توسعه بنادر و کشتیرانی وجود دارد.
وزیر امور زیربنایی و محیط زیست هلند گفت: در حال حاضر این فرصت وجود دارد هماهنطور که ما قرن ها پیش در این منطقه حضور داشتیم و فعالیت می کردیم دوباره این حضور احیاء شود و بتوانیم در زمینه های مختلف همکاری مشترک داشته باشیم.
"خسرو سرایی" مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی نیز به خبرنگاران گفت: پس از برگزاری یک نشست مشترک، قرار شد تا با طرف هلندی چهار کمیته تخصصی تشکیل دهیم.
وی این کمیته ها را در زمینه های فنی، لجستیک، سرمایه گذاری و آموزش و تحقیقات عنوان کرد و افزود: طرف هلندی از تشکیل این کمیته ها برای توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک استقبال کرد و آینده بسیار خوبی برای همکاری ها و تعاملات متقابل وجود خواهد داشت.
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار