۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

حجم جابجایی بندر روتردام هلند افت کرد

در سه ماه سوم سال جاری میلادی، حجم جابجایی کالا در بندر روتردام هلند با کاهش 1.9 درصدی درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۸۳۷
حجم جابجایی بندر روتردام هلند افت کردبه گزارش گروه بین الملل مانا افت جابجایی فله خشک در بندر روتردام هلند در کاهش 1.9 درصدی حجم جابجایی کالا در این بندرطی سه ماه سوم سال جاری میلادی، تاثیر گذار بوده است.
بر اساس این گزارش، ازماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی، بندر روتردام هلند344.7 میلیون تن کالا را جابجا کرد که در مقایسه با 351.5 میلیون تن سال گذشته افت داشته است.
حجم جابجایی فله خشک نیز درنه ماه نخست سال جاری میلادی با رسیدن به 60.2 میلیون تن از65.4 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته، روند کاهشی 7.8 درصدی را به همراه داشت.
علاوه براین، در سه ماه سوم سال جاری میلادی، حجم جابجایی فله مایع با رسیدن به 168.56 میلیون تن از 169.25 میلیون تن مدت مشابه سال گذشته،0.4 درصد تقلیل یافت.
بزرگترین بندراروپا از لحاظ حجم جابجایی کانتینری نیز روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که در سه ماه سوم سال جاری میلادی 9.26 میلیونTEU جابجا شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 9.3 میلیون TEU گزارش شده بود.
یکی از مقامات بندر روتردام هلند با اشاره به تاثیر ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی گفت: تعلیق پرداخت ها از سوی این کشتیرانی خسارات برآورد شده 30 هزار TEU را برای این بندر به همراه داشت.
وی درادامه با بی تاثیر خواندن رای گیری بریکس و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برتردد شناورهای رو-رو شامل شناورهای مسافربر به انگلیس، گفت: حجم تردد این نوع شناورها به انگلیس 1.1 درصد رشد داشته است.
برچسب ها: روتردام بندر هلند
ارسال نظرات
آخرین اخبار