۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
وال استریت ژورنال خبر داد:

مذاکره هانجین برای فروش سهام اش در ترمینال آمریکا

کشتیرانی هانجین کره جنوبی در حال مذاکره با کشتیرانی MSC -غول کشتیرانی سوئیس- برای فروش سهام اش در ترمینال لانگ بیچ آمریکا است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۷۴۸
مذاکره هانجین برای فروش سهام اش در ترمینال آمریکا
به گزارش گروه بین الملل مانا، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: کشتیرانی هانجین کره جنوبی درحال مذاکره برای فروش 54 درصد از سهام اش در ترمینال لانگ بیچ کالیفرنیای آمریکا با کشتیرانی MSC سوئیس است. 
ناگفته نماند، کشتیرانی MSC سوئیس صاحب 45 درصد ازسهام این ترمینال است.
این گزارش ادامه داد: مرچنت هیوندایی اولین انتخاب برای خرید پنج فروند کشتی کانتینری هانجین با ظرفیت 13 هزار TEU است، به عبارتی دیگرهم دولت کره وهم بانک توسعه کره به عنوان طلبکار اصلی هانجین، اعلام کردند: در صورتی که این اقدام به مرچنت هیوندایی کمک کند تا در رقابت باقی بماند، از این کشتیرانی برای خرید دارایی های هانجین حمایت بعمل خواهند آورند.
وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: مرچنت هیوندایی در نظر دارد تا با بکارگیری بخشی ازکشتیرانی هانجین زمینه صادرات ازکره به بازارهای غربی را تسهیل کند، اما به ظرفیت بیشتری برای نیل به این هدف و هم چنین تبدیل شدن به رقیبی بزرگتر برای کشتیرانی MSC سوئیس و مرسک دانمارک نیاز دارد.
ناگفته نماند، کشتیرانی هانجین در سه ماه دوم سال جاری میلادی 4.2 میلیارد دلار بدهی را به بار آورد.
این گزارش ادامه داد: ترمینال لانگ بیچ کالیفرنیای آمریکا ظرفیت حمل سه میلیون کانتینر در سال را دارد.
به دلیل اینکه هانجین تا پیش از فروپاشی در حدود 12.3 درصد از حجم کل جابجایی کانتینری بندرلانگ بیچ را برعهده داشت، نمی توان تاثیر ورشکستی اش را بر بندر مذکور نادیده گرفت، به طوری که جابجایی کانتینری بندرلانگ بیچ در ماه سپتامبر سال جاری میلادی با افت 16.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود.
شایان ذکر است، به غیر از پنج کشتی کانتینری با ظرفیت 13 هزار TEU، در حدود 37  فروند شناورباقی مانده هانجین که عمدتا کشتی های پاناماکس هستند، از ظرفیت حمل کمتراز 10 هزار کانتینر برخوردارند و با توجه به توسعه کانال پاناما که امکان حرکت کشتی هایی با 12 هزار کانتینر را فراهم میکند، این شناورها در حال منسوخ شدن هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار