۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

خط دریایی کراچی- چابهار سال 96 راه اندازی می شود

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از انجام پیگیری های جدی برای برقرار خط مسافری و تجاری در مسیر کراچی – چابهار خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۶۷۹
خط دریایی کراچی- چابهار سال 96 راه اندازی می شود
بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: یکی از اولویت های کاری اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان راه اندازی خطوط دریایی در خط ساحلی دریای عمان است.                                                                   
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، امکان راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری در مسیر چابهار- قشم – کیش وجود دارد.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، با راه اندازی این خط امکان دریانوردی برای مسافران و گردشگران در دریای عمان و خلیج فارس فراهم خواهد شد.                                                              
وی همچنین به راه اندازی خط مسافری دریایی در مسیر مسقط- چابهار در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: راه اندازی این خط باعث تحولی بزرگ در گردشگری دریایی منطقه خواهد شد.                    
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همچنین از انجام پیگیری های جدی برای برقرار خط مسافری و تجاری در مسیر کراچی – چابهار خبر داد.                                                            
به گفته وی، راه اندازی این خط دریایی هم اکنون در حال طی کردن مراحل مقدماتی است و پیش بینی می شود در سال 96 شاهد راه اندازی این خط دریایی در مسیر ایران – پاکستان باشیم.                                      
وی با تاکید بر اینکه راه اندازی این خطوط دریایی بسیار مورد استقبال بومیان مناطق جنوبی کشور قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: سفرهای دریایی از جذابیت بسیار زیادی برای مسافران برخوردار است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سفرهای دریایی در مقایسه با سفرهای زمینی از ایمنی تردد بیشتری در جنوب کشور برخوردار است.
وی با بیان اینکه آینده کشور باید به گونه ای پیش رود که کشتیرانی ساحلی در بخش تجاری و مسافری رونق گیرد، اظهار داشت: هم اکنون 540 کیلومتر خط ساحلی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می توان از آن بهره برداری کرد.
وی با بیان اینکه توسعه توریسم دریایی در استان سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین راه های توسعه ای اقتصاد این استان مطرح است، گفت: این امر با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شد که قبل از آن دولت باید نسبت به ایجاد زیرساختهای گردشگری در خط ساحلی اقدامات لازم را انجام دهد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت راه اندازی خطوط مسافرت های دریایی در خط ساحلی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: ما بهترین سواحل کشور را برای بهره برداری در راستای توریسم دریایی در اختیار داریم.
وی اذعان داشت: بهتر است با فراهم کردن شرایط مناسب در سواحل و دریاهای کشورمان، گردشگران داخلی را به جای استفاده از دریاهای سایر کشورها به بهره گیری از جذابیت های دریایی کشور خودمان معطوف کنیم که این امر قابلیت اجرایی شدن را دارد.
وی با تاکید بر اینکه افق روشنی پیش روی گردشگری دریایی وجود دارد، اظهار داشت: سواحل مکران در مقایسه با سایر سواحل کشور به دلیل صخره ای بودن از طبیعت بسیار منحصربه فرد و زیبایی برخوردار است.
آقایی به وجود جاذبه های گردشگری متنوع طبیعی در طول نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان اشاره و گفت: حتی امکان برگزاری سافاری در سواحل دریای عمان به عنوان یکی از جاذبه مهم گردشگری وجود دارد که تحقق آن منجر به جذب گردشگران زیادی خواهد شد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در حال حاضر وفاق بسیار خوبی بین مسئولان استان سیستان و بلوچستان و نیز مقامات کشوری در راستای توسعه توریسم دریایی در راستای توسعه اقتصاداستان به وجود آمده است.
برچسب ها: چابهار کراچی
ارسال نظرات
آخرین اخبار