۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

تلاش مرسک دانمارک برای بهبود اوراق سازی در هند

در پی انتقاد از شرایط مخاطره آمیز برای کارگران اوراق کارِ کشتی، کشتیرانی مرسک مولر دانمارک در تلاش برای بهبود شرایط کارگران در یاردهای اوراق سازی هند و دیگر کشورهایی که از آنها استفاده می کند، برآمد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۶۱۸
تلاش مرسک دانمارک برای بهبود اوراق سازی در هند
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز با اعلام این خبر نوشت: گزارش هفته گذشته رسانه های دانمارکی مبنی براستفاده کارگران از نردبان های سست برای بالا رفتن از بدنه کشتی North Sea Producer در یارد اوراق سازی بنگلادش، تاسف کشتیرانی مرسک دانمارک را به همراه داشته است.
ناگفته نماند، North Sea Producer از سوی مرسک در سال جاری میلادی فروخته وسپس به یارد اوراق سازی در بنگلادش منتقل شد.
به دلیل اینکه یاردهای کشتی سازی درهند، بنگلادش یا پاکستان قادر به پیاده سازی قطعات کشتی های کانتینری با قیمت های نسبتا ارزان در طولی به بزرگی سه زمین فوتبال هستند، بیشتر شرکت های کشتیرانی کشتی های فرسوده  خود را به یارد اوراق سازی کشورهای مذکور می فرستند.
این گزارش ادامه داد: در تابستان سال جاری میلادی، بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا دو فروند از شناورهایش را برای اوراق سازی به یارد اوراق سازی Shree Ram در ساحل غربی هند فرستاد.
براساس گزارشات منتشر شده شرایط کاری در یاردهای اوراق سازی در بنگلادش به مراتب خطرناک تر و بی قائده تر از یاردهای اوراق سازی درهند است.
سخنگوی مرسک در این باره گفت: ما همکاری با یارد اوراق سازی Shree Ram هند را آغاز کردیم و با توجه به اینکه استانداردهایش هنوز به سطح استانداردهای ما نرسیده است، در تلاش هستیم با حضور فعال  بهبود شرایط با سرعت بیشتر و کارآمدی بالاتر را در این یارد اوراق سازی شاهد باشیم.
Simon Mel Augustesen در ادامه افزود: حراست از امنیت و حقوق کارگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
لازم به ذکر است: سیم گاز بدون روکش، تهویه ضعیف و نبود تجهیزات ایمنی در یارد اوراق سازی Shree Ram هند نمونه هایی از عدم رعایت استانداردهای لازم در این اوراق سازی های است.
مقامات دانمارک با مورد انتقاد قراردادن کشتیرانی مرسک دانمارک، خواستار نظارت دقیق تری از سوی این کشتیرانی برعملکرد یاردهای اوراق سازی و پیگیری سرنوشت کشتی ها شدند.
شایان ذکر است: به طور میانگین، سالانه هزار فروند کشتی در سراسر دنیا اوراق می شوند و بیش از 70 درصد عملیات اوراق سازی در آسیای جنوبی،   
 انجام می گیرد.
برچسب ها: اوراق مرسک
ارسال نظرات
آخرین اخبار