۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
با بهره برداری از بندر چابهار:

ایران به قدرت جدید تجارت منطقه تبدیل می شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بهره برداری از بندر چابهار، ایران رابه بازیگر مهم جهان تبدیل خواهد کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۹۵۸۲
ایران به قدرت جدید تجارت منطقه تبدیل می شودبه گزارش مانا بهروز آقایی با اشاره به اینکه بهره برداری از بندر چابهار، ایران را به بازیگر مهم جهان تبدیل خواهد کرد گفت: با تسریع در سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی و ایجاد راههای مواصلاتی ریلی و جاده ای، بندر چابهار می تواند به عنوان مرکز بزرگ تحرک اقتصادی جهانی ایفای نقش کند.
وی افزود: باتوجه به مزایای ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار و بهره برداری فاز اول آن در پایان سال جاری واتمام فاز دو در کمتر از دوسال آتی، ایران به عنوان قدرت جدید تجارت منطقه خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کشورهای CIS، روسیه، هند، افغانستان و عمان مطمنآ بیشترین بهره برداری را از طرح توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار خواهند داشت زیرا ارتقاء ظرفیت این بندر می تواند به تقویت نقش و قدرت منطقه ای کشورها در تعاملات سیاسی و سهم خواهی از تجارت منطقه ای در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و توازن معادلات سیاسی و تجاری در منطقه با راهبرد برد- برد کمک کند.
مهندس آقایی  با اشاره به توسعه بندر چابهار اظهار داشت: توسعه بندر چابهار می تواند در عمران و آبادانی کشورهای منطقه و خصوصآ جلوگیری از جنگ های سیاسی و فرقه ای نقش موثری داشته باشد و از طرفی افق های جدید توسعه در تجارت بین المللی از طریق دسترسی آسان به آبهای آزاد برای این کشورهافراهم آورد .
این مقام مسول گفت: وجود صنایع پیشرفته کشورهند و ذخایر نفتی، پتروشیمی و گاز ایران و همچنین معادن غنی کشور افغانستان، توسعه بندرگوادر پاکستان واز طرفی تولیدات کالاهای اساسی مازاد در کشورهای CIS و روسیه پتانسیل هایی است که با برقراری صلح وآرامش می توان از آن برای ارتقاء سهم تجارت دریایی و عمران و ابادانی کشورهای منطقه بهره گیری کرد.
آقایی با تاکید کرد: اتمام فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاردر پایان سال جاری،تسریع در پسکرانه ها و راههای مواصلاتی،اصلاح فرایندها و پرهیز از هر گونه جزیی نگری میتواند در پیشبرداهداف اقتصاد مقاومتی و تثبیت نقش حاکمیتی کشور در منطقه موثر بود
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار