۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

صادرات 2.8میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرک خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات دو میلیارد و 820میلیون و 831هزار دلار از گمرکات استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۵۴۲
صادرات 2.8میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرک خوزستان
محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: دراین مدت هشت میلیون و 543هزار و255تن کالای غیرنفتی به کشورهای جنوب شرق آسیا، هند، کویت، امارات متحده عربی، عراق، چین، کشورهای اروپایی و کانادا صادر شده است.
به گفته وی مصالح ساختمانی، آهن آلات، مواد غذایی و کشاورزی، پتروشیمی، سیمان و کلینکر، شیلات و مواد لبنی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان بوده است.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود:در شش ماه نخست منتهی به شهریور ماه، هفت میلیون و 245هزار و 395تن کالا به ارزش سه میلیارد و 115میلیون و 528هزار دلار از ظریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است.
جعفری افزود: غلات، شکر، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، خودرو، لوازم خانگی و آشپرخانه و فولاد مهمترین اقلام وارداتی از گمرکات خوزستان بوده است.
وی گفت: عمده کالاهای وارداتی به گمرکات خوزستان از کشورهای کره جنوبی، چین، هندوستان، تایلند، مالزی، پاکستان و ژاپن بوده است.
جعفری افزود:در این مدت، گمرک بندرامام خمینی(ره) فعال ترین  واحد گمرکی خوزستان بوده است وپس ازآن گمرک خرمشهر و اهواز در رتبه های بعدی قرار دارند.
گمرکات خوزستان از لحاظ وزن کالاهای صادراتی در کشور رتبه اول و از لحاظ ارزش کالاهای صادراتی رتبه دوم را پس از گمرکات هرمزگان داراست.
برچسب ها: گمرک خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار