۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

استاندار بصره از منطقه آزاد اروند بازدید کرد

ماجد مهدی النصراوی استاندار بصره از بخش های منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع در سواحل جنوب غرب خوزستان بازدید کرد و بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری طرفین تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۴۳۰
 استاندار بصره از منطقه آزاد اروند بازدید کرد
به گزارش خبرنگارمانا استاندار بصره و هیئت همراه در بازدید از آبراه اروندرود با اشاره به ظرفیت های اقتصادی وسرمایه گذاری منطقه آزاد اروند بویژه ترانزیت کالا گفت: نزدیکی دو بندر بصره و ابوالخصیب به منطقه آزاد اروند می تواند بستر مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی ایجاد کند.
اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند در این بازدید، استان بصره و منطقه آزاد اروند را مکمل یکدیگر در مسایل اقتصادی و تجاری دانست و بر تکمیل خط آهن شلمچه – بصره تاکید کرد.
وی افزود: تکمیل این خط آهن به طول 35کیلومتر می تواند ایران را به کشورهای شرقی مدیترانه متصل کند و در عوض عراق می تواند به بنادر جنوبی ایران متصل شود.
ماجد مهدی النصراوی استاندار بصره بر عزم کشورش بر تکمیل راه آهن شلمچه – بصره با کمک پیمانکاران و شرکت های ایرانی تاکید کرد.
وی نزدیکی بنادر جنوبی عراق با بنادر خرمشهر و آبادان را یکی از مزیت های نسبی اقتصادی برشمرد و گفت: باید همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور توسعه یابد.
استاندار خوزستان همچنین صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به عراق را حائز اهمیت خواند و گفت: بخش مهمی از کالاهای مورد نیاز جنوب عراق از منطقه آزاد اروند تامین می شود.
صادرات کالا به عراق از از بازارچه مرزی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند قرار می گیرند صورت می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار