۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

بندر روتردام دستگاه مبدل ضایعات به مواد شیمیایی می سازد

بندر روتردام هلند با همکاری چند شرکت شیمیایی درصدد ساخت یک دستگاه مبدل ضایعات به مواد شیمیایی است تا از گاز ترکیبیِ حاصل از آنها متانول تولید کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۴۱۸
بندر روتردام دستگاه مبدل ضایعات به مواد شیمیایی می سازدبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت های شیمیایی هلند، کانادا و فرانسه با همکاری بندر روتردام سعی دارند با هدف ساخت دستگاه مبدل و بهینه ساز ضایعات به مواد شیمیایی محل دقیق نصب آن را تعیین و مجوزهای لازم برای اقدامات اولیه را از مقامات مربوطه اخذ کنند. پیش بینی می شود تصمیم گیری نهایی در خصوص ساخت دستگاه مبدل ضایعات به مواد شیمیایی در نیمۀ نخست سال 2017 میلادی به نتیجه برسد.
بر اساس این گزارش، فناوری بکاررفته در این دستگاه بر اساس تکنولوژی Enerkem است که مواد بازیافتی و ضایعات را به متانول تبدیل می کند و در صنایع شیمیایی بکار می رود. همچنین، متانول قابلیت تبدیل به موادی از قبیل استیک اسید، غلظت دهنده ها و دی‌متیل اتر را دارد. پیش از این، مواد شیمیایی عموماً از سوخت های فسیلی بدست می آمدند درحالی که ساخت دستگاه مذکور جایگزین پایداری به حساب می آید.
لازم به ذکر است، تکنولوژی Enerkem طی 15 سال گذشته مورد آزمایش و تکامل قرار گرفته است و گواهی کربن و پایداری بین المللی موسوم به ISCC را در سال 2015 میلادی دریافت کرد.
ناگفته نماند، ساخت این دستگاه گامی بسیار موثر به سوی مدیریت ضایعات و مواد بازیافتی در بندر روتردام خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار