۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
ضرر مالی بی سابقه در بزرگترین کشتیرانی ژاپن

زنگ خطر در کشتیرانی NYK ژاپن به صدا درآمد

به دنبال رکود شدید در صنعت کشتیرانی جهان، بزرگترین شرکت کشتیرانی ژاپن از ضرر مالی بی سابقه 1.9 میلیارد دلاری خبر داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۴۱۶
زنگ خطر در کشتیرانی NYK ژاپن به صدا درآمدبه گزارش گروه بین الملل مانا رویترز نوشت: کشتیرانی NYK- بزرگترین شرکت کشتیرانی ژاپن- پس از اینکه به دلیل رکود شدید در صنعت کشتیرانی مجبور به افت ارزش کشتی های کانتینری و دیگر دارایی هایش شد، از ضرر مالی بی سابقه 1.9 میلیارد دلاری خبر داد.
این گزارش ادامه داد: تنزل ارزش کشتی های کانتینری نشانه آشکار از وخامت شرایط در بخش کشتیرانی کانتینری دارد، به عبارت دیگر، شرایط ضعیف تجاری به ویژه کاهش میزان تقاضا از چین افت شدید نرخ کرایه حمل کانتینری و در پی آن بیکار شدن صدها کشتی را به همراه داشته است.
یکی از تحلیلگران در این باره گفت: 30 درصد در آمد کشتیرانی NYK ژاپن از تجارت کانتینرها و 40 درصد از بخش حمل و نقل فله است.
وی در ادامه افزود: در شرایط عادی این نوع تنوع می تواند خیلی سودمند واقع شود اما با توجه به شرایط چالش برانگیز بازار در سال جاری، این ویژگی درجهت عکس عمل کرد.
در سه ماه گذشته، کشتیرانی NYK ژاپن ضرر خالص 15 میلیارد ینی را که اولین ضرر مالی این کشتیرانی در پنج سال محسوب می شود را به ثبت رساند .
Richard Clayton تحلیل گرارشد بخش تجارت و دریایی در این خصوص گفت: صنعت کشتیرانی در دام ضررها و بدهی گرفتار شده است و در این میان کشتیرانی NYK ژاپن بدهی 7.2 میلیارد را تا پایان ژوئن سال جاری میلادی به بار آورد.
یکی از مقامات کشتیرانی NYK از فروش یا برگرداندن کشتی های اضافی به مالکان و اوراق کشتی های فرسوده خبرداد.
شایان ذکر است: پیش از این هشدار، سهام کشتیرانی NYK ژاپن در 206 ین بسته شد که ارزش بازار 3.4 میلیون دلاری را به همراه داشت.
برچسب ها: کشتیرانی NYK
ارسال نظرات
آخرین اخبار