۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

برگزاری دوره آموزش دریانوردی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای مهارت‌افزایی کشتی و برگزاری دوره‌های آموزش دریانوردی و ارزیابی شایستگی دریانوردان نخستین مرکز شبیه‌سازی کشتی جنوب کشور دربوشهر افتتاح شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۹۳۱۶
برگزاری دوره آموزش دریانوردی در بوشهربه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدمهدی بنچاری ظهر امروز در آیین راه‌اندازی دستگاه شبیه‌سازی کشتی با بیان اینکه استان بوشهر دارای بیش از 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد اظهار داشت: استان بوشهر بیشترین طول مرز دریایی با خلیج فارس دارد که جایگاه مهمی در حوزه دریانوردی ایفا می‌کند.
وی سهم حمل و نقل دریایی در جهان را بیش از 95 درصد دانست و گفت: این سهم در آبهای کشور 85 درصد است که در این بین استان بوشهر در این عرصه نقش مهم و بی‌بدیلی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت 99 هزار دریانورد در استان بوشهر خاطر نشان کرد: از 300 هزار دریانورد در کشور 99 هزار نفرشان در استان بوشهر فعالیت می‌کند که این مهم ظرفیت بالای این استان در دریانوردی را نشان می‌دهد.
بنچاری با اشاره به وجود 11 هزار شناور در استان بوشهر گفت: زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر زمینه فعالیت دریانوردی در استان بیش از پیش فراهم کرده و این در حالی است که طرح‌های مهم بندری در استان بوشهر در حال اجرا است.
وی با اشاره به راه‌‌اندازی نخستین مرکز شبیه‌سازی مهارت‌افزایی کشتی جنوب کشور در بندر بوشهر بیان کرد: نخستین مرکز شبیه‌سازی کشتی جنوب کشور برای مهارت‌افزایی کشتی، برگزاری دوره‌های آموزش دریانوردی و ارزیابی شایستگی دریانوردان در بندر بوشهر راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه بیشترین دریانوردان کشور در منطقه جنوب مستقر هستند افزود: این دریانوردان برای شرکت و حضور در دوره‌های آموزشی که نیاز به سیمولاتور دارند مجبور بودند که به تهران یا شمال کشور بروند که راه‌اندازی دستگاه شبیه ساز کشتی در بوشهر مشکل دریانوردان در جنوب کشور را برطرف کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر،آموزش سیمولاتور عرشه، سامانه ناوبری راداری هوشمند و آموزش سیستم‌های رادیوئی موجود در روی کشتی‌ها از ویژگی‌های مرکز شبیه سازی کشتی در بوشهر دانست.
برچسب ها: دریانوردی
ارسال نظرات
آخرین اخبار