۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
فرمانده دریابانی هرمزگان خبر داد:

افزایش 119 درصدی کشفیات دریابانی هرمزگان/ صدور دفترچه انتظامی دو هزار شناور

فرمانده دریابانی هرمزگان از کاهش چشمگیر کشفیات این نیرو طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۹۳۰۹
افزایش 119 درصدی کشفیات دریابانی هرمزگان/ صدور دفترچه انتظامی دو هزار شناوربه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، علی میرشمسی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: سیاست‌های جدید ناجا مبارزه در عمق دریا را مدنظر قرار دارد که در این راستا با بسته شدن دهنه لارک که یکی از اصلی‌ترین نقاط عبور شناورهای حامل کالای قاچاق محسوب می‌شود توسط دریابانی، 60 درصد قاچاق ورودی از این نقطه کنترل شده است.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان در ادامه ضمن تشریح عملکرد این نیرو در 6 ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 500 میلیارد ریال کالای قاچاق طی عملیات‌های مختلف توسط نیروهای دریابانی و مرزبانی استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 درصد رشد داشته است.
فرمانده دریابانی هرمزگان تصریح کرد: در استان بیش از چهار هزار شناور فاقد هویت وجود دارد و در 6 ماه نخست سال برای دو هزار فروند از این شناورها توسط این نیرو با صدور دفترچه انتظامی ساماندهی شده است.
میرشمسی همچنین از توقیف پنج فروند لنج صیادی متجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی در 6 ماهه نخست سال جاری خبرداد و گفت: این شناورها عموما متعلق به کشور امارات است که به بهانه صید وارد مرزهای آبی کشور شده بودند.
وی اضافه کرد: نیروی دریابانی هرمزگان در کشف مشروبات الکلی 42 درصد و قاچاق سوخت نیز به میزان یک میلیون و 459 هزار و 200 لیتر و افزایش 56 درصدی رشد داشته است و کشف دخانیات نیز در همین مدت با کشف بیش از 28 میلیون و 100 هزار نخ سیگار 81 درصد افزایش کشف به همراه داشته است.
فرمانده دریاباین هرمزگان افزود: در این مدت در کشف اجناس خوراکی قاچاق 307درصد افزایش کشف، نوشیدنی های قاچاق 2800 درصد افزایش، لوازم خانگی قاچاق 83درصد، لوازم آرایشی 126 درصد افزایش، قطعات خودرو401 درصد و چای 9هزار درصد افزایش کشف داشته ایم.
میرشمسی ادامه داد: بالغ بر 128 درصد افزایش در کشف تلفن همراه و قطعات جانبی با کشف 16 هزار دستگاه طی 6 ماهه نخست سال شاهد بودیم.
وی همچنین از کشف بالغ بر 99 هزار بسته داروی قاچاق و بالغ بر 780 هزار کیلو گرم برنج قاچاق در هرمزگان خبر داد و افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 8 هزار و 400 دستگاه ماهواره در استان کشف شده است.
فرمانده دریابانی هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر 14 هزار کیلوگرم ماهی قاچاق در هرمزگان خبر داد و گفت: بیش از 448 درصد افزایش کشف صید غیرمجاز و همچنین 601 درصد افزایش در کشف تور صیادی غیر مجاز در هرمزگان صورت پذیرفته است.
وی در ادامه از افزایش 50 درصدی کشف انواع مواد مخدر در هرمزگان خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از چهارتن انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف شده است.
میرشمسی با بیان اینکه در استان هرمزگان قاچاقچی مسلح وجود ندارد گفت: در پی اقدامات صورت گرفته در استان شاهد کاهش ورود کالای قاچاق به کشور از طریق مبادی غیررسمی هستیم.
این فرمانده انتظامی عنوان کرد: با توجه به تصمیمات و برخوردهای ایجاد شده و سخت‌گیری‌های دریابانی، میزان ورود کالای قاچاق از هرمزگان کاهش قابل توجهی داشته است.
وی با بیان اینکه دریابانی در صحنه‌ها و حوادث دریایی حضوری فعال دارد و خدمات انتظامی را به مردم در این منطقه ارائه می‌دهد، افزود: طرح پلمب موتور شناورها یکی از طرح‌هایی است که توسط دریابانی به مرحله اجرا در آمد و در دو ماه گذشته تاکنون بیش از 1500 دستگاه شناور به‌منظور جلوگیری از سرقت و جابه‌جایی، شماره موتور دریافت کرده‌اند.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان همچنین از شناسنامه‌دار کردن شناورهای بی‌هویت خبر داد و گفت: در هرمزگان حدود سه تا چهار هزار شناور بی‌هویت وجود دارد که تاکنون 2 هزار شناور شناسایی و دفترچه مرزبانی دریافت کرده‌اند.
این مسؤول انتظامی ادامه داد: روزانه چهار تا پنج هزار کانتینر از طریق مرز دریا وارد کشور می‌شود و زمانی می‌توان با ورود قاچاق کلان به کشور برخورد شود که در گمرک تجهیزات مکانیزه و الکترونیکی به نسبت کانتینر وجود داشته باشد.
میرشمسی گفت: تنها 30 درصد کالای قاچاق از مبادی دریا و مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود و زمانی پلیس به قاچاق‌های کلان دسترسی پیدا می‌کند که مردم منطقه و ساحل‌نشینان با ما همکاری و همراهی داشته باشند در غیر این‌صورت مبارزه با قاچاق کالا مطلوب نخواهد بود.
برچسب ها: دریابانی هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار