۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
اعلام رویکرد آریا بنادر ایرانیان در بندر چابهار:

آماده مشارکت با بخش خصوصی هستیم

مدیر عامل شرکت آریا بنادر ایرانیان گفت: شرکت آریا بنادر ایرانیان در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار آماده مشارکت با بخش خصوصی است.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۶۹۲۸۲
آماده مشارکت با بخش خصوصی هستیمابراهیم یاسری در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام این خبر با اشاره به وضعیت کنونی تامین تجهیزات بندر چابهار اظهار داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات مدیریت ارشد سازمان بنادر و دریانوردی تجهیزات خریداری شده برای فاز یک بندر چابهار به صورت مشارکت داخلی تامین خواهد شد.
یاسری با بیان این مطلب افزود: در تامین تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی به دنبال انتقال تکنولوژی هستیم به همین منظور تحقق مشارکت 51 درصدی صنایع داخلی در تامین این تجهیزات در مشارکت با شرکت های معتبر خارجی از جمله اهدافی است که آن را پیگیری می کنیم.
عضو هیئت مدیره شرکت آریا بنادر ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا طرف های خارجی و ایرانی برای این مشارکت مشخص شده اند؟ گفت: شرکت لیبهر آلمان و هپکوی اراک دو شرکتی هستند که در مشارکت با یکدیگر بخشی از ساخت تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را بر عهده خواهند داشت.
وی در میان سخنانش به گشایش های پسابرجام نیز اشاره ای کرد و گفت: بر خلاف برخی تبلیغات منفی موفق شدیم با مشارکت بانک EIH آلمان LC لازم را برای تامین تجهیزات فراهم کنیم.
یاسری با اشاره به دریافت وام از صندوق توسعه ملی به مبلغ 340 میلیون دلار برای تامین تجهیزات بندر چابهار اذعان داشت: طبق قوانین و مقررات صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات به عنوان بانک عامل، مهلت استفاده از این وام دو سال از زمان قرارداد است که بر همین اساس تلاش کرده ایم با یک برنامه ریزی منظم از این فرصت عدول نکنیم به همین منظور اولین محموله تجهیزات خریداری شده برای بندر شهید بهشتی چابهار حدود هشت ماه دیگر تحویل این شرکت خواهد شد.
وی مدت زمان لازم برای اتمام فرآیند خرید تجهیزات را سه تا چهار ماه آینده اعلام کرد و خاطر نشان کرد: ظرف 18 ماه آینده تمام تجهیزات تحویل شرکت آریا بنادر ایرانیان خواهد شد.
یاسری در پاسخ به این پرسش که برخی شرکت های بخش خصوصی مشتاق هستند که در پروژه توسعه بندر چابهار مشارکت کنند، چه راهکاری برای این مشارکت وجود دارد؟ اعلام کرد: من در همین جا اعلام می کنم که شرکت آریا بنادر ایرانیان آماده مشارکت با بخش خصوصی است.
وی در رابطه با سازوکار این مشارکت اظهار داشت: تامین 20 درصد از هزینه حدود 1500 میلیارد تومانی طرح توسعه بندر چابهار بر عهده شرکت آریا بنادر ایرانیان است که ما در این جهت در مراحل مختلف به دنبال افزایش سرمایه هستیم.
مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان تعداد سهامداران حقیقی این شرکت را چهار هزارنفر اعلام کرد و گفت: این تعداد 49 درصد سهام شرکت را در اختیار دارند 51 درصد نیز در اختیار شرکت های بخش خصوصی است.
یاسری ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در مجمع عمومی اخیر اعلام می کنم که ما برای مشارکت بخش خصوصی آمادگی کامل داریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار