۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
آفریقای جنوبی اعلام کرد:

تبانی 6 کشتیرانی برای افزایش نرخ کرایه حمل آسیا-آفریقا

آفریقای جنوبی 6 کشتیرانی بزرگ دنیا را مشکوک به تبانی با یکدیگر برای افزایش نرخ کرایه حمل کارگو در مسیر آسیا به آفریقای جنوبی دانست.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۲۴۷
تبانی 6 کشتیرانی برای افزایش نرخ کرایه حمل آسیا-آفریقابه گزارش گروه بین الملل مانا شش کشتیرانی بزرگ دنیا شامل مرسک دانمارک، MSC سوئیس، CMA CGM فرانسه، هامبورگ سود آلمان، Pacific International Line سنگاپور و unit Safmarine مرسک از سوی آفریقای جنوبی متهم به تبانی برای افزایش نرخ کرایه حمل کارگوازآسیا به آفریقای جنوبی شدند.
بر اساس این گزارش، هرکارتلی بین خطوط کشتیرانی مذکور منجربه افزایش قیمت حمل کارگوازآسیا به آفریقای جنوبی شده ودرنتیجه رشد اقتصادی این منطقه را متوقف می سازد.
کشتیرانی مرسک دانمارک،MSC سوئیس و هامبورگ سود آلمان خبرمتهم شدن به تبانی ازسوی آفریقای را مورد تایید قرار دادند اما بقیه شرکت های کشتیرانی واکنشی ازخود نشان نداده اند.
لازم به ذکر است درماه جولای سال جاری میلادی، قانون گذاران کمسیون اروپا EU، پیشنهاد کشتیرانی مرسک دانمارک و 13 شرکت رقیب را برای تغییرشیوه های قیمت گذاری به منظور دفع جریمه های ممکن پذیرفتند.
بر اساس این گزارش در سال جاری میلادی کشتیرانی CMA CGM فرانسه با کسب کل سهام کشتیرانی NOL سنگاپوربازارمسیرهای محدود به اقیانوس آرام را در دست گرفت.
علاوه بر این، شرایط سخت بازارمنجر به فروپاشی کشتیرانی هانجین کره و سرگردانی 14 میلیارد دلارکارگو دردریا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار