۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
گرد وغبار غلیظ در مناطق ساحلی خوزستان؛

شرایط برای دریاروی مناسب نیست

مدیرکل هواشناسی گفت: با تغییرات جوی و وزش بادهای شدید، آسمان اغلب مناطق ساحلی خوزستان غبارآلود شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۲۳۲
شرایط برای دریاروی مناسب نیست
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پدیده گردوغبار که از روز پنجشنبه در بیشتر مناطق ساحلی استان حاکم شده تا چند روزی میهمان این مناطق خواهد بود.
وی افزود: به علت اختلاف فشار و وزش باد ، آبهای شمال غرب خلیج فارس مواج است و شرایط برای سفرهای شناورهای دریایی مناسب نیست.
این مقام مسئول از صاحبان قایق ها و شناورهای صیادی سبک خواست به علت شرایط نه چندان مناسب جوی و احتمال بروز خطرات ، سفرهای دریایی خود را به تاخیر بیندازند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان، کاهش دید افقی و افزایش آلودگی های زیست محیطی را پیامدهای وزش گرد و غبار در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد.
وی وزش بادهای شدید و گرد و غبار در مناطق ساحلی خوزستان که ناشی از حرکت توده گرد و خاک از اراضی بیابانی عراق دانست و افزود: این وضعیت با شدت و ضعف طی دوروز آینده ادامه خواهد داشت.
در همین حال کاهش دید افقی ناشی از گرد وغبار سبب اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در دو فرودگاه آبادان و ماهشهر شد. 
در پی تغییرات جوی و کاهش محسوس دما در مناطق ساحلی خوزستان ، پائیز در مناطق جنوبی خوزستان خودنمایی کرد و سبب شد تا مردم کمتر از وسایل سرمایشی استفاده کنند.
در سال جاری مناطق ساحلی خوزستان بارها با پدیده گردوغبار مواجه بوده که این خود در زندگی عادی مردم تاثیرگذار بوده است.
 بدلیل آب و هوای گرم و مرطوب و گرمای نفسگیر و سوزان ، مناطق ساحلی خوزستان از نقاط کم جمعیت استان بشمار می رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار