۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

بزرگترین شناور دنیا در کلمبو پهلو گرفت

بزرگترین شناور دنیا موسوم به M. V. Morgans و متعلق به خط کشتیرانی مرسک دانمارک روز گذشته در بندر کلمبو (سری لانکا) پهلو گرفت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۵۱
بزرگترین شناور دنیا در کلمبو پهلو گرفتبه گزارش گروه بین الملل مانا، بزرگترین شناور کانتینری جهان طی مراسمی رسمی در ترمینال CICT بندر کلمبو و با حضور مقامات ارشد گروه مرسک، مقامات محلی خط کشتیرانی مرسک در سری لانکا، مقامات رسمی بندر سری لانکا و واردت کنندگان و صادرکنندگان برتر صنعت کشتیرانی پهلو گرفت.
بر اساس این گزارش، مقصد بعدی شناور کانتینریِ M. V. Morgens Maersk بندر روتردام هلند است. این شناور بخشی از خدمات AE2 است که تحت نظارت ائتلاف موسوم به 2M بین خط کشتیرانی مرسک و کشتیرانی MSC سوئیس فعالیت می کند و اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می کند.
این گزارش ادامه داد: شناور مذکور تزانزیت کالاهای وارداتی از اروپا به بندر کلمبو و ترانزیت کالاهای صادراتی از کلمبو به چین و کره را بر عهده دارد. همچنین، ارتباط بین اروپای شمالی، روسیه و اسکاندیناوی به سری لانکا را تسریع می کند. از سویی دیگر، این شناور دسترسی به بازارهای جهانی را با هدف رشد اقتصاد سری لانکا و بهره وری تجاری کارآمدتر می کند.
گفتنی است، مرسک در سری لانکا 10 خدمات هفتگی را ارائه می دهد که شامل اتصال کلمبو به بنادر جهانی با هدف رقابت ترانزیتی کالا و برنامه زمان بندی معتبر است. پهلوگیریِ هفتگی در بنادر بزرگ جهان، حضور متخصصان محلی در ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته، دسترسی آسان به تجهیزات کانتینری و خدمات مربوط به ترمینال ها نیز از جمله فعالیت های مرسک است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار