۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

کاسکو نرخ کرایۀ بار را افزایش نمی دهد

نمایندگان کشتیرانی کاسکو چین با حضور در بندر شانگهای گفتند: این شرکت نرخ کرایۀ حمل را افزایش نمی دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۰۴
کاسکو نرخ کرایۀ بار را افزایش نمی دهدبه گزارش گروه بین الملل مانا، غول صنعت کشتیرانی به دنبال بهره مندی از وضعیت کشتیرانی ورشکستۀ هانجین کرۀ جنوبی از تصمیم خود مبنی بر بالابردن قیمت کارگو به طور موقت منصرف شد.
بر اساس این گزارش، بازار حمل و نقل شاهد افزایش ناگهانی و موقت نرخ کرایۀ بار در نخستین روزهای ورشکستگی شرکت کشتیرانیِ هانجین در روز 31 ماه آگوست سال جاری میلادی بود. بر همین اساس، هزینۀ حمل کانتینری یک شناور از چین به کرانۀ غربی آمریکا پیش از فروپاشی هانجین 695 دلار ثبت شده بود اما در دومین روز از ماه سپتامبر این رقم به 949 دلار رسید و افزایش 40 درصدی را تجربه کرد.
به دنبال بیانیه ای که از سوی شرکت کاسکو منتشر شد، این شرکت تمام تلاش خود را کرد تا اثرات منفیِ ورشکستگی هانجین بر مشتریان خود را به حداقل برساند.
رئیس شرکت کاسکو در گفتگو با رویترز گفت: شرکت حمل و نقل کاسکو بدهی زیادی به شرکت های کشتیرانی دنیا دارد. در عین حال این شرکت دولتی 330 هزار نیروی انسانی را در خود جای داده است و وضعیت مالی آن رو به بهبود است.
لازم به ذکر است، هلدینگ کاسکو چین که پیش از این و به دنبال ادغام دو شرکت بزرگ چین در ماه فوریه آغاز به کار کرد، چهارمین ناوگان بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار