۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

بندر شهید بهشتی به هندی ها واگذار نشده است/مسقط وکراچی مقصد سفرهای دریایی از چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار با بیان اینکه بندر شهید بهشتی همچنان در اختیار سازمان بنادر است از راه اندازی خط مسافربری دریایی چابهار-مسقط خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۶۹۰۷۴
بندر شهید بهشتی به هندی ها واگذار نشده است/مسقط وکراچی مقصد سفرهای دریایی از چابهارعبدالرحیم کردی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با بیان اینکه درباره واگذاری بندر شهید بهشتی اطلاع رسانی نادرست صورت گرفته است تاکید کرد:در واقع هیچ واگذاری در این بندر انجام نشده است ومدیریت وبهره برداری از آن همچنان در اختیار سازمان بنادر است.
وی افزود:در قالب توافق نامه سه جانبه ایران،هند وافغانستان،هندی ها متعهد شده اند 85میلیون دلار در این بندر سرمایه گذاری کنندوما در طرح توسعه بندرشهید بهشتی به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار این شیوه سرمایه گذاری را متداول در همه دنیا خواند وتصریح کرد:هندی ها برای نصب تجهیزات وسرمایه گذاری در توافق با یک شرکت داخلی یعنی آریا بنادر ایرانیان هستند.
کردی خاطرنشان کرد:آزآنجایی که هند به دنبال بازگشت سرمایه وهمچنین سود خود از این سرمایه گذاری است بنابراین فرصت خوبی برای چابهار فراهم می شود، چراکه هندی ها از این پس حجم عمده کالا های خود را از این بندر به کشور های افغانستان وآسیای مرکزی صادر می کنند.
مدیر عامل منطقه آزاد از راه اندازی خط مسافربری دریایی چابهار- مسقط در کمتر از یک ماه دیگر خبرداد وگفت: علاوه بر مسقط در پی راه اندازی دیگر خط های مسافربری دریایی که توجیه اقتصادی دارند، هستیم.
وی افزود:هم اکنون زائران پاکستانی که برای زیارت حرم حضرت رضا(ع) به مشهد می روند از طریق مرز زمینی میرجاوه وارد کشور می شوندوما در حال برنامه ریزی برای راه اندازی خط دریایی چابهار-کراچی هستیم تا آن هارا به چابهار آورده واز این جا با هواپیما به مشهد برسانیم تا بتوانیم با این کارهم ناوگان هوایی خود را توسعه دهیم وهم جذب توریست کنیم.
برچسب ها: بندر شهید بهشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار