۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

امدادرسانی دردریا ازتعهدات بین المللی سازمان بنادراست

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: ایران به عنوان عضو سازمان جهانی دریانوردی موظف به اجرای 28 کنوانسیون بین المللی الزام آور است و بر همین اساس در کلیه بنادر مهم کشور مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) ایجاد شده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۹۲۴
امدادرسانی دردریا ازتعهدات بین المللی سازمان بنادراست
به گزارش مانا سیاوش رضوانی در حاشیه برگزاری نخستین مانور منطقه ای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی که در بندر فریدونکنار برگزار شد گفت: افزایش آگاهی و ارتقاء سطح آمادگی پرسنل عضو تیم عملیاتی و ایجاد هماهنگی بین ارگان های دریایی و مراکز امدادی از مهمترین اهداف این مانور بوده است.
وی با اشاره به اینکه امداد رسانی به افراد مضطر و جلوگیری از آلودگی نفتی در دریا  از تعهدات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی است، افزود: ایران به عنوان عضو سازمان جهانی دریانوردی موظف به اجرای 28 کنوانسیون بین المللی الزام آور است و بر همین اساس در کلیه بنادر مهم کشور مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) ایجاد شده است.
رضوانی یادآور شد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش و جدیت تیم های عملیاتی شرکت کننده، این مانور با موفقیت انجام شد و نقاط ضعف و قوت آن طی جلسه ای که پس از اتمام مانور برگزارشد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
شایان ذکر است اولین مانور منطقه ای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی با حضور ولی اله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار، بابلسر و بهنمیر در مجلس شورای اسلامی، حسین منفردی فرماندار و سایر مسئولین کشوری و لشکری شهرستان فریدونکنار در محل حوضچه بندر فریدونکنار توسط تیم های جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و با مشارکت و همکاری شرکت راهبران بندر فریدونکنار ، نیروی دریایی سپاه ، دریابانی و شناور تفریحی دلیجان خزر و همیار ناجی برگزار شد . 
ارسال نظرات
آخرین اخبار