۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

سایۀ بحران مالی بر سر کشتیرانی مرسک

عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا و ساخت شناورهای جدید بدون اوراق شناورهای قدیمی، بحران مالی در صنعت کشتیرانی و کاهش رشد تجارت جهانی را به همراه داشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۴۹
سایۀ بحران مالی بر سر کشتیرانی مرسک به گزارش گروه بین الملل مانا، اکونومیست با اشاره به وضعیت نامساعد صنعت کشتیرانی نوشت: بحران مالیِ سنگین بر سر غول حمل و نقل کانتینری جهان، مرسک مولر دانمارک، سایه افکنده است.
بر اساس این گزارش، کشتیرانی مرسک در سال جاری میلادی و تاکنون به ازای هر کانتینر 11 دلار ضرر کرده است که در مقایسه با 100 دلار ضرر در شرکت هانجین کرۀ جنوبی رقمی بسیار ارزشمند است. این درحالیست که مدیران این شرکت از عملکرد آن در سال جاری میلادی رضایت چندانی ندارند.
بر این اساس، رئیس خط کشتیرانی مرسک در خصوص بحران مالی در بازار جهانی دریانوردی گفت: امیدوارم میزان درآمد شرکت به موجب فعالیت خطوط این شرکت در بخش نفت و گاز رشد کند.
وی در ادامه به قرارداد کوتاه مدت شرکت نفتی مرسک با بزرگترین حوزۀ نفتی فراساحل قطر اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات تا سال 2018 به نیمی از تولیدات حاضر خواهد رسید و دلیل آن انقضای قرارداد تا ماه جولای سال آیندۀ میلادی است.
این مقام مسئول در پایان، بهره مندی از پایگاه اطلاعاتی شناورها را روش مقابله با بحران مالی معرفی کرد تا ضمن کنترل شرایط وخیم آمار صحیحی از شناورهای قابل اوراق نیز در دسترس قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار