۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

فاجعه ای بی سابقه در اپراتورهای کانتینری جهان

رشد کند اقتصادی، ساخت شناورهای بزرگ و ائتلاف های خطوط کشتیرانی بزرگ در سطح جهانی، مشکلات عدیده ای را برای اپراتورهای بین المللیِ کانتینری جهان به همراه داشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۳۷
فاجعه ای بی سابقه در اپراتورهای کانتینری جهانبه گزارش گروه بین الملل مانا و گزارش سالانۀ عملکرد اپراتورهای بین المللی کانتینری جهان از سوی موسسۀ تحقیقاتی Drewry، اپراتورهای ترمینالی درنظر دارند استراتژی های خود را با هدف رویا رویی با فاجعۀ بی سابقه ای که به دلیل کاهش چشمگیر رشد تقاضا، افزایش هزینه های عملیاتی و مخارج سرمایه به موجب وجود شناورهای بزرگتر و ریسک های تجاریِ روبه افزایش در پی ایجاد ائتلاف های خطوط کشتیرانی ایجاد شده است و تاثیر فاحشی بر سود حاشیه ای و نرخ سود گذاشته اند، تغییر دهند.
بر اساس این گزارش، موسسۀ تحقیقاتیِ Drewry در سال جاری میلادی 24 اپراتور ترمینالی در حوزۀ بین المللی و جهانی را بعنوان برترین ها اعلام کرد اما آنها نیز به دلایل فوق الذکر در صدد تغییر استراتژی های خود هستند.
بر این اساس، تلفیق شرکت حمل و نقل چین با گروه کاسکو و خریداری ترمینال های APL و APM از سوی شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه ائتلاف شرکت های بزرگ کشتیرانی را در حوزۀ اپراتورهای کانتینری بخوبی نشان می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار