۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
بامداد امروزدر خور تیاب رخ داد:

دو فروند لنج باری درآتش سوخت

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان از حریق دو فروند لنج چوبی در خور تیاب خبرداد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۸۸۲۴
دو فروند لنج باری درآتش سوختمحمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با اعلام این خبر گفت: این حریق خارج از محدوده بندر تیاب بوده وعلت آتش سوزی در دست بررسی است.
وی افزود: این لنج ها به دلایلی نامشخص در خارج از محدوده بندر سنتی و قدیمی تیاب شهرستان میناب لنگر انداخته بودند و در ساعات اولیه صبح دچار حریق شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه آتش سوزی با همکاری نماینده بنادر و دریانوردی و تلاش واحدهای آتش نشانی محلی در حال اطفاء است بیان داشت: علت حریق نیز همچنان نامشخص است اما با ورود کارشناسان و انجام تحقیقات علت اصلی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.
مدیر بنادر شرق هرمزگان با اشاره به اینکه این حریق خارج از محدوده بندر تیاب به وقوع پیوسته خاطر نشان کرد: شناورهای امدادی مستقر در بنادر شهید رجائی و باهنر بلافاصله پس از اطلاع به محل اعزام شدند که متاسفانه به دلیل محدودیت کانال ورودی بندر تیاب وعمق آبخور شناورهای امدادی ورود و انجام عملیات مقدور نشد.
محسنی با بیان اینکه بندر قدیمی و سنتی تیاب با اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال در حال لایروبی و احداث و ارتقای حوزچه های استاندارد است تصریح کرد: امید است با برنامه های در دست اقدام شرایط ورود و پهلوگیری شناورهای امدادی نیزدر آینده‌ای نزدیک در این بندر فراهم شود.
وی تاکید کرد: با توجه به جنس شناورهای فعال در منطقه، رعایت موضوعات قوانین و مقررات ایمنی و الزامات خاص دریانوردی توسط مالکان و خدمه های این شناورها به منظور جلوگیری و کاهش سوانح و حوادث این چنینی ضروری است.
به گفته محسنی شناورهایی که در خور تیاب دچار حریق شده اند هردوخالی از بار بوده و ساعتی پیش با همکاری نماینده بنادر و دریانوردی و واحد های آتش نشانی محلی به صورت کامل اطفاء شده و خوشبختانه هیچ خسارت جانی در بر نداشته است.
برچسب ها: شناور آتش سوزی
ارسال نظرات
آخرین اخبار