۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به کارگیری یک ابداع جدید در بندر روتردام

بندر روتردام هلند در نظر دارد تکنولوژی جدیدی به بازار عرضه کند که باعث تمیزی ،کارآمدی بالاتر و پایداری بیشتر این بندر می شود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۶۴۴
به کارگیری یک ابداع جدید در بندر روتردام
به گزارش گروه بین الملل مانا، یکی از مقامات بندر روتردام هلند با اعلام این خبر گفت: تکنولوژی جدید قایق کوچک بدون سرنشین موسوم به AquasmartXL و مجهز به دوربین است که تصاویر را درزمان واقعی به لنگرگاه می فرستد و امکان نظارت و بازرسی از سطح آب را فراهم می کند. 
وی در ادامه افزود: نمونه اخیر دیگری از این نوآوری در بندر روتردام هلند Waste Shark با سایزی بزرگتر از AquasmartXL است که با برخورداری از دهانه باز 35 سانتیمتر زیر سطح آب قرار گرفته و برای برداشتن 500 کیلوگرم (1.100پوند) مواد اضافی(فاضلاب ها) از روی سطح آب مورد استفاده قرار می گیرد و سپس آب فرایند سازی خواهد شد.
در شش ماه آینده قرار است چهار Waste Shark به صورت آزمایشی در بندر روتردام هلند برای تمیز کردن مواد زائد در لنگرگاه روتردام مورد استفاده قرار گیرند.
مدیرعامل بندر روتردام در این باره گفت: این اختراع گامی ضروری در راستای آینده موفقیت آمیز است و ما در تلاش هستیم محیطی را به وجود آوریم که نوآوری به شکل خودجوش ظهور کند و هم راستا با نیاز بازار به جلو حرکت کنیم.
شایان ذکر است water drones فعال در بندر نتیجه نوآوری اکوسیستم هستند.
برچسب ها: Water drone Rotterdam
ارسال نظرات
آخرین اخبار