۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

اعمال قانون سوخت کشتی ها درسومین بندرکانتینری جهان

بندر شنزن چین قصد دارد الزامات مصرف سوخت کم سولفور 0.5 درصد، مصوب مناطق ECA را برای شناورهایی که در لنگرگاه های این بندر توقف می کنند از ماه اکتبر سال جاری عملی کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۵۳۸
اعمال قانون سوخت کشتی ها درسومین بندرکانتینری جهان
به گزارش گروه بین الملل مانا، مقامات بندر شنزنِ چین به دنبال رعایت سوخت کم سولفور 0.5 درصد در برخی بنادر دیگر این کشور از جمله شانگهای، Ningbo- Zhoushan، Suzhou و Nantong تصمیم گرفتند تا قوانین تصویب شده برای تردد در مناطق ECA را در خصوص شناورهایی که در لنگرگاه های این بندر پهلو می گیرند، به کار برند.
بر اساس این گزارش، مسئلۀ آلودگی زیست محیطی برای سومین بندر کانتینری جهان از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که از سال 2014 تاکنون شناورهایی که در این بندر تردد می کنند از سوخت سنگین استفاده می کردند که به ترتیب 11.6، 12.4 و 65.5 درصد انتشار گازهای PM، نیتروژن اکسید و سولفور دی اکسید را به همراه داشته است. 
همچنین، شناورهای کانتینری با 74 درصد بیشترین سهم را در انتشار گازهای سمیّ برای محیط زیست به خود اختصاص می دهند.
گفتنی است، از پایان ماه جولای سال جاری میلادی تاکنون 23 شرکت حمل و نقل کانتینری با مجموع 185 فروند شناور از سوخت کم سولفور به هنگام تردد در منطقۀ ECA و بنادر مذکور استفاده می کنند. بندر شنزن در حال حاضر 20 لنگرگاه دارد که مجهز به تاسیسات قدرتمند ساحلی است و در منطقه به لحاظ تعداد لنگرگاه ها بی نظیر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار