۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
وزیر نفت:

ظرفیت تولید گاز کشور از پارس جنوبی افزایش می‌یابد

وزیر نفت گفت: با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی امسال بیش از 85 میلیون متر مکعب گاز در روز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۸۴۹۰
ظرفیت تولید گاز کشور از پارس جنوبی افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر ، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه فازهای جدید پارس جنوبی امسال و سال آینده وارد مدار تولید می‌شود اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا اوئل سال آینده با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی میزان برداشت گاز ایران از پارس جنوبی با کشور قطر برابر می‌شود.
وی با اشاره به افزایش روزانه 150 میلیون متر مکعبی گاز از آغاز دولت تدبیر و امید گفت: میزان تولید از این میدان مشترک گازی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون روزانه 150 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده و تا پایان امسال برآورد این است که بیش از 85 میلیون متر مکعب دیگر به این میزان افزوده می‌شود.
وزیر نفت نقش مهم این وزارتخانه در تامین درآمد ملی مورد اشاره قرار داد و گفت: وزارت نفت بیشترین حجم در آمد ملی را به خزانه واریز می کند، بگونه‌ای که سال قبل 40 هزار میلیارد تومان بابت یارانه و مالیات ارزش افزوده و عوارض فروش فرآورده های نفتی و گاز به خزانه واریز شد.
زنگنه درخصوص قراردادهای جدید نفتی هم گفت: اصلاحاتی در این دور از قراردادها باید انجام شود که هفته آینده این اصلاحات در دولت انجام و طرح به مجلس ارسال می شود که این قراردادها یک بیع متقابل جدید با تفاوت هایی نسبت به قراردادهای قبلی است.
وی سیاست های اقتصاد مقاومتی وزارت نفت را تشریح کرد و افزود: وزارت نفت متعهد به اجرای 6 طرح از جمله افزایش تولید از پارس جنوبی به میزان 85 میلیون مترمکعب دیگر تا پایان سال، افزایش تولید از میدان های نفتی مشترک غرب کارون با رقم 280 هزار بشکه تا آخر سال، انتقال و توسعه فناوری در سطح بالادست نفت برای 20 میدان و 52 مخزن نفتی، راه اندازی خط اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایجاد 12 مجتمع پتروشیمی و طرح صادرات گاز است .
وزیر نفت افزایش ایمنی در مجتمع های پتروشیمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مجتمع ها عموما غیر دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی هستند و آنچه وزرات نفت می تواند انجام دهد توصیه در خصوص تعیین مدیران صاحب صلاحیت، استفاده از سامانه های قوی ایمنی، آموزش به نیروها و استفاده از تجهیزات مناسب است اما این وزارتخانه ابزاری در دست ندارد که این کارها واقعا انجام شود و سطح ایمنی در این مجتمع ها بالا نرفته بلکه پایین آمده است.
زنگنه کاهش آلایندگی هوا در عسلویه و محیط مسکونی پیرامونی را یک ضرورت دانست و گفت: این مطالبه مردم با رعایت استانداردها و استفاده از فناوری های نوین با جدیت دنبال می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار