۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

شرجی و گرمای سوزان در انتظار ساکنان سواحل خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده شرجی و هوای گرم و سوزان در مناطق ساحلی استان پیش بینی می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۴۸۸
شرجی و گرمای سوزان در انتظار ساکنان سواحل خوزستان
کوروش بهادری در گفتگوبا خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی با تقویت مرکز پرفشار جنب حاره ای ، در چند روز آینده شاهد افزایش دما در مناطق ساحلی استان خواهیم بود.
وی گفت: در روزهای آینده احتمالا دمای هوای در اغلب مناطق ساحلی استان به 50درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
مدیرکل هواشناسی خوزستان وضعیت آبهای خلیج فارس در روزهای آینده را آرام و برای تردد قایق ها و شناورها مناسب توصیف کرد و گفت: پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان گرمای نفسگیر و طاقت فرسا خواهد بود.
بنا به این گزارش با توجه به افزایش دما در مناطق ساحلی، احتمال کاهش ساعت کار اداری در شهرهای ساحلی و بندری استان خوزستان وجود دارد چرا که براساس مصوبه سوم مرداد گذشته مدیریت بحران استانداری خوزستان ، در صورت افزایش دما تا 49درجه  ، زمان کاری اداره های دولتی و عمومی دو ساعت کاهش می یابد.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای از فرمانداران مناطق ساحلی خواست تدابیر لازم را برای رفاه حال مردم بخصوص پایداری شبکه برق و جلوگیری از قطع برق بکار گیرند.
در سال جاری گزارش هایی از قطع مکرر برق در مناطق ساحلی خوزستان دریافت شده بود که همین امر مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد.
گرما در سواحل جنوبی خوزستان از اردیبهشت ماه شروع و با شدت و ضعف تا آبان ماه ادامه می یابد.
گرمای شدید ، شرجی نفسگیر و گردو غبار در سال جاری بارها زندگی عادی ساکنان جنوبی و ساحلی خوزستان را با اختلال مواجه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار