۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

کشف لاشه یک قطعه دلفین در ساحل بندرخمیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: لاشه یک قطعه دلفین پورپویز برای اولین بار در منطقه حفاظت شده حرا کشف شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۸۳۸۲
کشف لاشه یک قطعه دلفین در ساحل بندرخمیر
مجید وفادار در گفتگو با مانا در این ارتباط اظهار کرد: مامورین اداره حفاظت محیط زیست بندرخمیر در راستای پایش روزانه مناطق ساحلی در هنگام گشت‌زنی با لاشه یک قطعه دلفین برخورد کردند که بعد از بررسی های به عمل آمده مشخص شد این دلفین از گونه پورپویز بوده و متاسفانه بدلیل فعالیت های صیادی تلف شده است.
وی افزود: لاشه مذکور دارای طول کلی بدن: 140سانتی متر، طول باله دمی 40 سانتی متر و باله جلویی ۳۰ سانتی متربود که پس از بیومتری کامل از گونه عکس و نمونه برداری از بافت برای انجام کارهای ژنتیکی، در محل دفن شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان بیان کرد: دلفین ها از گونه‌های آبزی پستاندار و دارای شش هستند که حتما برای تنفس باید به سطح آب آمده و در صورت گرفتار شدن در زیر آب حدود 30 دقیقه دوام آورده و سپس دچار خفگی می شوند.
وفادار با اشاره به اینکه دلفین پورپویز کوچکترین عضو راسته نهنگ ها است، عنوان کرد: این نوع دلفین در ایران معمولا در مناطق ساحلی، تالاب های شور، رودخانه های بزرگ، مصب ها و جنگل های حرا واقع در خلیج فارس و دریای عمان و در حال حاضر بیشترین تعداد در مناطق ساحلی جزیره قشم به خصوص منطقه حفاظت شده حرا مشاهده می‌شود.
اضافه می‌شود، رنگ قسمت بالای بدن خاکستری روشن با کمی آبی، زیر بدن روشن تر است ولی به مجرد مردن رنگش تیره می شود. در وسط پشت این حیوان نوار برجسته تیره رنگی وجود دارد، همچنین گاهی اوقات ناحیه سفید رنگی در اطراف دهان مشاهده می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار