۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی کیمیا بندر ماهشهر

با تلاش ماموران آتش نشانی، حریق در راکتور 801 واحدDC شرکت پتروشیمی کیمیا وابسته به پتروشمی بندر امام پس از 20 دقیقه تلاش مهار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۳۰۷
آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی کیمیا بندر ماهشهر
منصور قمر فرماندار ماهشهر با تایید این خبر به خبرنگار مانا گفت: خوشبختانه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی کیمیا وابسته به شرکت پتروشیمی بندر امام مصدوم نداشت و تنها خسارات جزیی ببار آورد.
وی گفت: گروه های آتش نشانی شرکت های پتروشیمی بندر ماهشهر با بسیج امکانات وهماهنگی مدیریت بحران بسرعت عمل وارد شدند و حریق را بطور کامل مهار کردند.
وی گفت: علت آتش سوزی که ساعت 23 پنجشنبه شب رخ داد مشخص نیست. 
در 40روز اخیر این سومین حادثه آتش سوزی واحدهای پتروشیمی ماهشهر و بندر امام رخ می دهد.
در 17 تیر ماه بزرگترین حریق در پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهررخ داد که با تلاش گسترده آتش نشانان و با مدیریت وزیر نفت ، استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران پس  3 روز مهار شد و خسارت 60 میلیون یورویی ببار آورد.
انبار لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام نیز دو هفته پیش طعمه حریق شد که پس از ساعت ها تلاش مهار شد که این آتش سوزی نیز 170 میلیارد ریال خسارات در پی داشت.
امسال واحدهای پتروشیمی ایران  به لحاظ بروز حوادث غیرمترقبه و آتش سوزی بدترین سال خود را می گذرانند.
مدیرعامل سازمان پدافندغیرعامل ایران ، احتمال حمله سایبری به مجتمع های پتروشیمی ماهشهر و بندر امام و متعاقب آن بروز آتش سوزی در این واحدها را به علت فقدان دلایل و مستندات قوی رد کرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار