۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

20 درصد افزایش در آمدِ کشتیهای تانکر

با نزدیک شدن به هفته پایانی ماه آگوست و تلاش برای نهایی کردن حمل بار توسط صادرکنندگان نفت خام، شاهد افزایش 20 درصدی درآمد کشتیهای تانکر در خاورمیانه بودیم.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۸۲۶۲
20 درصد افزایش در آمدِ کشتیهای تانکر
به گزارش گروه بین الملل مانا، اگرچه در حال حاضر صاحبان نفت درصدد انتقال نفت خاورمیانه و برنامه ریزی برای ماه سپتامبر هستند، انتظار می رود روند افزایش نرخ کرایه کشتی های تانکر با کاهش تقاضا برای نفت شاهد روند نزولی در ماه سپتامبر باشیم.
بر اساس این گزارش، در هفته گذشته شاخص بالتیک برای کشتی های تانکر در آمد روزانه 20 هزار و725 دلار را به ثبت رساند که نسبت به هفته گذشته21.8 درصد افزایش را نشان می دهد.
نرخ کرایه ها در خط خاورمیانه-آمریکا با 94.6 درصد افزایش از میزان بسیار پایین به هشت هزار و  542 دلار رسید.
این روند افزایشی در حالی شکل گرفت که در خط آسیا-خاورمیانه شاهد افت کرایه در سه هفته متوالی ورسیدن آن به پایین ترین میزان در دو سال گذشته بودیم و آن را مدیون ورود اجاره کنندگان کشتی به بازار برای انتقال بار خود در ماه آگوست هستیم.
کارشناسان لویدزلیست افزایش کرایه ها به بیش از میزان فعلی را محدود می دانند.
به هرحال خط غرب آفریقا-چین هنوز با مشکل پایین بودن کرایه ها دست و پنجه نرم می کند .
در مجموع از دیدگاه جهانی بازار تقاضا با وجود بی تکلیفی در اقتصاد کلان چهره خشنی را از خود به نمایش می گذارد.
بر اساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی تقاضای سالانه نفت با کاهش روبرو شده و در سه ماهه سوم به 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این درحالیست که در سه ماهه اول و دوم سال جاری تقاضا برای نفت به ترتیب 1.6 و 1.4 میلیون بشکه نفت بوده است.
 
برچسب ها: vlcc
ارسال نظرات
آخرین اخبار