۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

کنترل الکترونیکی آبراه اروندرود

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: برای برخورد قاطع با هرگونه تردد غیرمجاز و تجاوز مرزی، آبراه اروندرود به صورت الکترونیکی کنترل می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۱۱۸
کنترل الکترونیکی آبراه اروندرود
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: کنترل الکترونیکی آبراه اروند با استفاده از وسایل و تجهیزات فنی از جمله پهباد به صورت دقیق و شبانه روزی انجام می شود.
وی گفت: این راهکار، مشکلات مرزی و چالش های موجود را به حداقل کاهش داده و ضریب ایمنی تردد شناورهای تجاری و مسافری را افزایش داده است.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان، اروندرود را آبراهی تجاری و حیاتی برای بنادر آبادان و خرمشهر و بنادر جنوبی عراق بیان کرد و افزود:با توجه به اشراف اطلاعاتی و عملیاتی ، امنیت کامل برای تردد شناورهای صیاد و تجاری فراهم است و هیچ مشکل  امنیتی وجود ندارد.
وی گفت: با تلاش های مشترک مرزبانان دریایی ایران و عراق هیچگاه ضریب امنیت آبراه اروندرود تا این حد بالا و قابل اتکا نبوده است از این رو برای تداوم این وضعیت مناسب همکاری مشترک را ادامه می دهیم.
سردار نظرپور با اشاره به اینکه به تازگی به شناورهای جدید و تندرو مجهز شده ایم افزود:به منظور انجام ذاتی خود و مقابله با پدیده قاچاق کالا و امنیت مرزی به موفقیت های خوبی دست یافته ایم.
شایان ذکر است هم اکنون لایروبی و وجود مغروقه ها دو چالش مهم در آبراه اروندرود هستند.
بیش از 35فروند مغروقه در آبراه اروندرود راسا توسط ایران خارج و شناورسازی شده است.
برچسب ها: اروند رود
ارسال نظرات
آخرین اخبار