۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

سنگین ترین شناور جهان آزمایش می شود

سنگین ترین شناور لوله گذار جهان با قابلیت جابه جایی سکوهای نفتی آزمایش های دریایی خود را آغاز می کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۰۸۷
سنگین ترین شناور جهان  آزمایش می شود
به گزارش گروه بین الملل مانا، مالکِ سوئیسی شناور لوله گذار موسوم به Pioneering Sprit از انجام آزمایش های دریایی این شناور در ماه آگوست سال جاری میلادی خبر داد.
بر همین اساس، قرار است این شناور «آزمایش جابه جایی و نصب» سکوهای نفتی را با هدف آزمودن سیستم جبران سازی حرکت بعنوان ویژگی اصلیِ آن و به حداقل رساندن آسیب ها در جابه جایی و بلند کردن سکوها در مناطق مختلف دریایی انجام دهد.
بر اساس این گزارش مالک شناور لوله گذار برای انجام «آزمایش جابه جایی و نصب»، سکوی شمال غربی هوتن با وزن پنج هزار و 500 تن را خریداری کرده است.
این گزارش در ادامه افزود: پس از انجام آزمایشِ مذکور، شناور Pioneer Spirit به واحد تولیدیِ شمالِ فراساحل Repsol خواهد رفت تا خدمات جابه جایی را بار دیگر بیازماید و سپس برای نصب چهار میلۀ بالابرنده در پانتون های (اسکله های شناور) خود به روتردام بازمی گردد تا بتواند در سال آینده سکوی Brent Delta متعلق به شرکت هلندی شل را جابه جا کند.
تحلیلگران معتقدند با وجود این شناور دیگر نیازی به جداسازی قطعات سکوهایی نفتیِ نصب شده در دریا برای جابه جایی آنها نیست و 12 میلیارد دلار برای صنعت فراساحل ذخیره خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار