۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

شروع عملیات پنج طرح عمرانی در بندر خرمشهر

عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی و زیربنایی در بندر خرمشهر آغاز شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۰۷۵
شروع عملیات پنج طرح عمرانی در بندر خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در مراسم شروع طرحهای عمرانی بندر خرمشهر گفت: این طرح ها شامل نصب وراه اندازی سامانه اعلام حریق بندربا اعتباری بالغ بر39میلیارد و 643 میلیون ریال، طرح زیرساخت دوربین های مدار بسته با 24میلیارد و 519میلیون ریال، زمینی کردن شبکه هوایی برق بندر با 34میلیارد و 294میلیون ریال ، تعمیرات اساسی پسکرانه های 2 و 7 بندر با 96میلیارد و 292 میلیون ریال و تعمیر چهار پست اسکله با اعتباری بالغ بر 161میلیارد و 632میلیون ریال است.
عادل دریس افزود:این طرح ها بین 10 تا 24ماه به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار مانا، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که روز گذشته به خرمشهر سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل وجوه اداره شده به شرکت های کشتی سازی کشور پرداخت شده است.
وی گفت: در سال های اخیر از محل اعتبارات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، ساخت شناورهای جدید مسافری و استفاده از آن در خطوط  دریایی کشور اجرایی شده و خطوط جدید دریایی نیز بین ایران و کویت برقرار شده است.
رئیس سازمان بنادر ودریانوردی گفت: توسعه گردشگری دریایی و صنعت دریانوردی سبب ایجاد اشتغال و رونق صنایع دریایی کشور شده است.  
رئیس سازمان بنادر ودریانوردی نیز با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای شروع عملیات لایروبی اروندرود و مذاکراتی که با طرف عراقی انجام شده است افزود: با لایروبی اروندرود امکان تردد کشتی های با تناژ 15 تا 20هزار تن فراهم می شود.
مقامات عراقی تاکنون از اجرای طرح مشترک لایروبی اروندرود که بر اساس قرارداد 1975 الجزایر برعهده دو کشور ایران و عراق است به دلایل گوناگون از جمله مسایل امنیت داخلی و جنگ در این کشور خودداری کرده اند.
سعیدنژاد، شناورسازی مغروقه های باقی مانده ازجنگ 8 ساله را از مهمترین برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد و گفت: تاکنون 31فروند مغروقه از آبراه اروندرود شناورسازی شده و قرارداد خارج سازی مغروقه های اروندرود در حال انعقاد است.
رئیس سازمان بنادر ودریانوردی همچنین در سفر به خرمشهر از موزه های جنگ و دریا بازدید کرد.
سعیدنژاد همچنین در سفر به خوزستان از چند طرح عمرانی در بندرامام خمینی (ره) نیز دیدن کرد. 
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار