۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

پهلوگیریِ اولین شناور نسل جدید نئوپاناماکس در فیلادلفیا

اولین شناور نسل جدید نئوپاناماکس برای آغاز فاز جدید حمل و نقل کانتینری از طریق رودخانۀ Delawar، در بندر فیلادلفیا پهلو گرفت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۰۲۳
پهلوگیریِ اولین شناور نسل جدید نئوپاناماکس در فیلادلفیا
به گزارش گروه بین الملل مانا، ترمینال دریایی Packer Avenue واقع در فیلادلفیای جنوبی شاهد پهلوگیری نخستین شناور کانتینریِ نئوپاناماکس موسوم به MSC Sofia Celeste با ظرفیت هشت هزار و 800 TEU واپراتوری شرکت کشتیرانی MSC سوئیس بود.
بر اساس این گزارش مدیر اپراتور ترمینال Packer Avenue گفت: پهلوگیریِ این شناور و ایجاد سرویس جدید به دنبالِ افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناماست.
وی در ادامه افزود: بندر فیلادلفیا قرار است همزمان با تکمیل پروژۀ تعمیق رودخانۀ Delaware بر تنها مسیر مستقیمِ بندرِ ساحل شرقی آمریکا که ساحل غربیِ آمریکای جنوبی را به اروپا متصل می کند، سرمایه گذاری کند.
این گزارش ضمن اشاره به پهلوگیری این شناور در بندر فیلادلفیا و فراهم شدن توان بالقوۀ این بندر برای رونق طرح های توسعه ای ادامه داد: پروژه های لجستیکیِ Holt در ترمیتنال دریایی Packer Avenue با راه اندازی این سرویس جدید، نه تنها قادر به ارتقا سطح واردات از آمریکای جنوبی و بواسطۀ این بندر است بلکه حجم جابه جایی کانتینری نیز با هدف صادرات به اروپای شمال غربی از باختر میانه را افزایش می دهد.
لازم به ذکر است، این شناور نخستین شناوری است که در مسیر جدید ساحل غربیِ آمریکای جنوبی- شمال غربی فعالیت می کند و پیش از پهلوگیری در بندر فیلادلفیا در کشورهای شیلی، پرو، اکوادور و باهاما توقف داشته و پس از پهلوگیری به بندر روتردام بازخواهد گشت.
گفتنی است، ساخت این شناور در سال 2014 میلادی به پایان رسیده است و از ظرفیت هشت هزار و 819 TEU  خود می تواند یک هزار و 462 TEU ازمحصولات یخچالیِ فاسد شدنی را با خود حمل کند.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار