۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
با تداوم گرما

مناطق ساحلی خوزستان نیمه تعطیل شد

تداوم گرمای سوزان و شرجی نفسگیر در چند روز اخیر سبب نیمه تعطیل شدن بسیاری از واحدهای تجاری و اقتصادی و حتی اداری شهرهای ساحلی و بندری استان خوزستان شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۹۸۲
مناطق ساحلی خوزستان نیمه تعطیل شدبه گزارش خبرنگار مانا در روزهای اخیر دمای هوا در بیشتر مناطق ساحلی خوزستان از 51درجه سانتیگراد بالای صفر فراتررفته و شرجی بالای 90درصد بر شرایط نامساعد جوی در این مناطق افزوده است.
بسیاری از واحد ها و مجتمع های تجاری به علت گرمای غیرقابل تحمل، بعدازظهرها تعطیل هستند و  صاحبان آنان ترجیح می دهند خانه نشین باشند.
بازارچه های ملوانی نیز به علت وضعیت نامساعد جوی حال و روز خوشی ندارند و گرانی اجناس ته لنجی بر کسادی بازار افزوده است.
در پی موج گرمای هوا در روزهای گذشته که از 49درجه فراتر رفته بود ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، ساعت کار اداری را درسه روزهفته دو ساعت کاهش داد تا از شبکه برق استان پاسخگوی نیاز مردم باشد و کارکنان دولت نیز چند ساعتی بیشتر در خانه های بیاسایند.  
با وجود گرمای شدید هوا واحدهای پتروشیمی و نفتی مناطق ساحلی خوزستان بدون وقفه و به صورت سه شفیت در حال فعالیت هستند تا بتوانند صادرات این دو محصول ارزآور را بهبود بخشند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا از تداوم گرما و شرجی در روزهای آینده در مناطق ساحلی استان خبر داد.
کوروش بهادری افزود: الگوی نقشه هواشناسی نشان می دهد مرکز پرارتفاع  جنب حاره ای در مناطق ساحلی خوزستان همچنان شدت تشدید گرما و شرجی خواهد شد.
وی وضعیت دریا(خلیج فارس) را آرام بیان کرد و گفت: با وجود گرمای طاقت فرسا، مانعی برای انجام سفرهای دریایی وجود ندارد.
مدیریت بحران استانداری خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی خواسته در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند تا با مشکل قطعی برق روبرو نشوند.
در روزهای اخیرگزارش های زیادی از قطعی برق در مناطق و شهرهای ساحلی خوزستان دریافت شده است.


برچسب ها: خوزستان گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار