۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

آمادگی بنادرهرمزگان برای عبور از گرمای تابستان

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی بنادرهرمزگان برای عبور از شرایط بحرانی گرمای تابستان و مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۷۹۵۹
  آمادگی بنادرهرمزگان برای عبور از گرمای تابستانبه گزارش مانا محمدرضا پوررجبی با اشاره به آمادگی 26 دستگاه کامیون اطفاء حریق برای عبور از بحران تابستان گفت: برای بازسازی و اجرای این پروژه تعمیراتی، پنج میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی سازمان بنادر هزینه شده است.
وی تعویض مخازن آب و فوم، بدنه و رنگ آمیزی آن، تعمیر موتور پمپ، نازل های آب پاش به همراه سیستم ترمز و روشنایی کامیون آتش نشانی را از جمله مهم ترین مراحل اجرایی این پروژه تعمیراتی عنوان کرد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سطح بنادر این استان تاکنون بیش از 26 دستگاه کامیون آتش نشانی برای فعالیت در شرایط بحرانی گرمای تابستان و آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی، آماده بکار شده اند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تجهیزات ایمنی بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین بندر تجاری کشور در شرایط اضطراری و وقوع حادثه آتش سوزی و بازسازی کامل ناوگان ایمنی این بندر استراتژیک در دستور کار قرار دارد.
وی ضمن تشریح یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال جاری افزود: برای بهبود عملکرد ایمن سیستم های الکتریکی هشت دستگاه جرثقیل کانتینری ترمینال دو بندر شهید رجایی، سیستم های خنک کننده اتاق برق آن با اعتبار 6 میلیارد ریال طراحی جدید و به طور کامل تعویض شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: تعویض سیستم حرکتی، نرم افزاری با تغییر سیستم ازDC به ACو تخلیه بارگیری دو دستگاه ترانستینر صفافی کانتینر در این بندر نیز توسط متخصصان داخلی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال طی مدت هفت ماه در حال انجام است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: اجرای این پروژه برای نخستین بار و به منظور افزایش بهره وری تجهیزات استراتژیک بندری طراحی و در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار