۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

پرخطرترین مرحلۀ خارج سازی شناور سئول انجام شد

خارج سازیِ شناور مسافربری سئول که در سال 2014 میلادی غرق و منجر به از دست دادن جان بیش از 300 نفر شد، یک گام جلوتر رفت و پرخطرترین مرحله را با روی آب آمدن سینۀ شناور پشت سر گذاشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۹۴۶
پرخطرترین مرحلۀ خارج سازی شناور سئول انجام شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، وزیر شیلات و اقیانوس های کرۀ جنوبی درخصوص خارج سازی شناور مسافربریِ سئول گفت: تیم خارج سازی متعلق به شرکت Shanghai Salvage چین توانست با تغییر زاویۀ پنج درجه ای شناور و با هدف نصب 20 میلۀ فولادی، سینۀ شناور را بالا بیاورد. این تیم در ادامۀ عملیات همین اقدام را در خصوص پاشنۀ کشتی تکرار خواهد کرد و پس از نصب تمامی میله ها به کمک کیسه های هوا، مخزن های بالاستِ پمپ شدۀ شناور و جرثقیل به طور عمودی آن را از آب خارج می کند.
بر اساس این گزارش و نظر یک طراح نظامی که درعملیات خارج سازی مشارکت داشت، عملیات خارج سازی شناور مسافربری سئول با وجود دریایی متلاطم موفقیت 80 درصدی را شاهد بود که در این منطقه بی سابقه است.
این گزارش ادامه داد: عملیات خارج سازی شناور مسافربری به موجب شرایط بد آب و هوایی چندین بار به تعویق افتاده بود. به گونه ای که، بر اساس زمان بندی قرار بود این شناور در نخستین روز ماه می بیرون کشیده شود اما کاهش میدان دید در زیر آب، جریان آب و موج های سنگین سطح آب به کندی این اقدام انجامید.
براین اساس، مدیر ارشد تیم خارج سازی در یک نشست خبری ضمن اشاره به تغییر در برنامۀ خارج سازی گفت: خارج سازی این شناور مقابله با طبیعت است؛  این شناور در منطقه ای غرق شده است که به دلیل وجود جریان های آبی متلاطم شناخته می شود.
لازم به ذکر است، گروهی از خانواده ها و سازمان های مذهبی در اوایل ماه جولای سال جاری میلادی در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شدند و نسبت به راه حل کمیته و تاخیر در بیرون کشیدن شناور معترض بودند. این گروه بیرون کشیدن شناور مسافربری سئول را یک وظیفۀ ملی خواندند که خانوادۀ قربانیان و مردم کره آرزو دارند هرچه زودتر به پایان برسد.
ناگفته نماند، کاپیتان این شناور نیز به موجب اتهامِ «سهل انگاری عمدی در قتل» به حبس ابد محکوم شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار