۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

مانور مقابله با آتش سوزی در بندرخرمشهر برگزار شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور مقابله با آتش سوزی وسیع در انبارهای کالا و محوطه های عملیاتی در این بندر خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۷۹۱۳
مانور مقابله با آتش سوزی در بندرخرمشهر برگزار شد
به گزارش مانا عادل دریس با بیان برگزاری مانور مقابله با آتش سوزی وسیع در انبارهای کالا و محوطه های عملیاتی گفت: این مانور به منظور آمادگی و ارتقاء توان عملیاتی نیروهای واکنش در شرایط اضطراری مطابق با آخرین متدهای مطابق با استانداردهای بین المللی BS وNFPA در هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی برگزار شد.
وی افزود: ارزیابی توان و دانش تخصصی تیم واکنش در شرایط اضطراری بندرخرمشهر از دیگر اهداف این مانور است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به چگونگی آغاز مانور خاطر نشان کرد: عملیات اصلی مانور با اعلام حریق به ایستگاه آتش نشانی و تماس با واحدهای مرتبط و اعزام نیروهای عملیاتی به محل حریق آغاز شد.
دریس با اشاره به استقرار خودروهای اطفاء حریق و نیروهای آتش نشانی در محل انبار شماره 13 بندرخرمشهر اظهار کرد: در ابتدای عملیات،کارشناسان آتش نشانی برای شناسایی نوع حریق وارد محیط و کانون اصلی حادثه فرضی شدند. 
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهربا تأکید بر شناسایی و رده بندی نوع کالاهای در حال حریق تصریح کرد: شناسایی و رده بندی نوع کالاهای در حال حریق برای انتخاب روش مناسب اطفاء حریق از نکات ضروری در عملیات اطفاء کالاهای خطرناک محسوب می شود.
دریس در پایان اضافه کرد: پس از انجام عملیات اطفاء حریق و اطمینان از وجود هر گونه خطر و ریسکی، پاکسازی محل حادثه توسط نیروهای امور بندری صورت گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار