۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

رویش نیلوفرهای آبی در تالاب انزلی به اوج رسید

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از رونق برگزاری تورهای گشت تفریحی در تالاب انزلی با حضور گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۹۱
رویش نیلوفرهای آبی در تالاب انزلی به اوج رسید
رضاعلیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که تالاب بین المللی انزلی به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان، در این روزهای پر رونق گردشگری گیلان، مملو از گردشگران است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: همچنین طی چند سال اخیر، این تالاب بیشترین بازدیده کننده را در بین سایر جاذبه های استان گیلان به خود اختصاص داده است.
وی به برگزاری تورهای گشت تفریحی در تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت تمام قایقها پر است و گردشگران برای گشت زنی در تالاب باید به انتظار بنشینند.
علیزاده عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب از سوی قایق های تفریحی به گردشگران، همواره نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر چگونگی عملکرد این قایق ها صورت می گیرد که در این راستا ساماندهی کامل این قایق ها صورت گرفته است.
وی از نظارت بر یکسان سازی نرخ قایق های تفریحی فعال در تالاب انزلی خبر داد و گفت: همچنین کلاسهای آموزشی ویژه قایقداران تالاب انزلی به طور مرتب برگزار می شود.
این مقام مسئول در استان گیلان یکی از دلایل مهم رونق گردشگری تالاب بین المللی انزلی را رویش گل های لاله و نیلوفر آبی در این تالاب عنوان کرد و اظهار داشت: همین رخداد طبیعی در تالاب، هر ساله باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون رویش نیلوفرهای آبی در تالاب انزلی به اوج خود رسیده است،  اذعان داشت: آغاز دوره گل دهی نیلوفر آبی یا به عبارتی لاله تالابی بسته به شرایط آب و هوایی هر ساله از اوایل تیر تا اواخر شهریور ماه است.
ورود گردشگران خارجی به تالاب انزلی 
علیزاده همچنین از ورود گردشگران خارجی به تالاب انزلی خبر داد و گفت: گردشگران می توانند با استفاده از شناورهای در نظر گرفته شده در نقاط مختلف تالاب بین المللی انزلی، برای دیدن نیلوفرهای آبی به تمام بخش های تالاب انزلی سفر کنند.
وی یادآور شد: البته بخشی از تالاب انزلی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده در نظر گرفته شده که ورود به آن بخش ها نیاز به اخذ مجوز های زیست محیطی دارد، بنابراین گردشگرانی که با قایقهای تفریحی به گشت در تالاب می پردازند وارد آن مناطق نمی شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: با توجه به حجم چشمگیر ورود گردشگران به تالاب بین المللی انزلی، لذا توسعه پایدار گردشگری در این منطقه در دستور کار دستگاه های مرتبط استان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: این امر به معنای توسعه صنعت توریسم در تالاب انزلی و محوطه های اطراف آن همگام با حفاظت محیط زیست است که به این منظور با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های جامعی به منظور توسعه پایدار گردشگری در روستاهای اطراف تالاب برنامه ریزی شده است.
وی همچنین از همکاری گروه همکاری های مشترک ژاپن( جائیکا) در پروژه حفاظت از محیط زیست تالاب انزلی و رونق گردشگری در منطقه خبر داد.
به گفته علیزاده، هم اکنون یکی از روستاهای اطراف تالاب به عنوان پایلوت جهت توسعه گردشگری همگام با حفاظت محیط زیست انتخاب شده است که همین امر باعث ایجاد علاقه مندی سایر روستاهای اطراف تالاب برای وارد شدن به این پروژه شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: سعی خواهیم کرد از توان بومیان ساکن اطراف تالاب در حفاظت محیط زیست منطقه به منظور توسعه گردشگری بهره مند شویم.
وی بیان داشت: در این راستا جلوگیری از تخلیه زباله ها در اطراف تالاب از اهمیت بسیار زیادی در حفاظت محیط زیست تالاب برخوردار است که این امر با حمایت جامعه محلی محقق می شود.
برچسب ها: تالاب انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار