۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

جزئیات راه اندازی تور دریایی از لنگه به ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از آغاز برگزاری تورهای گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی از نیمه دوم امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۴۷
جزئیات راه اندازی تور دریایی از لنگه به ابوموسی
محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در راستای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در منطقه خلیج فارس ، جزیره ابوموسی می تواند به یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بیان داشت: طی یکسال گذشته تلاش های زیادی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به منظور برگزاری تورهای گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی صورت گرفت اما این تلاش به دلیل برخی ناهماهنگی ها در نهایت به نتیجه دلخواه نرسید.
این مقام مسئول دراستان هرمزگان، دلیل این امر را عدم وجود نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جزیره ابوموسی به منظور انجام پیگیری های لازم جهت توسعه گردشگری دریایی در این منطقه از خلیج فارس عنوان کرد.
وی گفت: به همین منظور و در راستای ادامه تلاش ها برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت برگزاری تورهای گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی، به زودی دفتر نمایندگی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ابوموسی راه اندازی خواهد شد.
ضیایی تصریح کرد: در خصوص اسکان گردشگران، مهمانسراهایی که متعلق به برخی ادارات دولتی از جمله تربیت بدنی و استانداری است در جزیره ابوموسی وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها جهت اسکان گردشگران ورودی به جزیره استفاده کرد.
وی اظهار داشت: اما تحقق این امر نیازمند انجام هماهنگی هایی است که با استقرار نماینده میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در این جزیره بدون شک شاهد تحقق آن خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان بیان داشت: همچنین به منظور تردد به جزیره ابوموسی مشکلی برای تامین شناور وجود ندارد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان می توان از ظرفیت شناورهایی که در مسیر بندر لنگه – جزیره ابوموسی تردد می کنند برای جابجایی گروه گردشگران استفاده کرد که این امر نیز مورد استقبال مالکان این شناورها قرار می گیرد.
وی خاطرنشان ساخت: اما امکان استفاده از تورهای هوایی برای انتقال گردشگران به جزیره ابوموسی وجود ندارد، چرا که هم اکنون جمعیت زیادی از ساکنین بندرعباس در جزیره ابوموسی مشغول به کارهای دولتی هستند که جابه جایی این افراد از سوی استانداری از طریق هواپیمای چارتر شده صورت می گیرد.
ضیایی در ادامه گفته های خود در خصوص گردشگری جزیره ابوموسی عنوان کرد: این هواپیما در هفته دو یا سه بار از بندرعباس به مقصد جزیره ابوموسی پرواز می کند که فقط ظرفیت جابه جایی کارکنان دولتی را دارد و امکان سفر گردشگران با این هواپیما فعلاً وجود ندارد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان همچنین در خصوص راه اندازی تورهای گردشگری دریایی به ابوموسی یادآور شد: در حال حاضر تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان آمادگی خود را برای انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری این تورها اعلام کرده اند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و تلاش های در حال انجام، انتظار می رود نیمه دوم امسال شاهد راه اندازی تورهای گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی باشیم.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از طریق راه دریایی و از بندر لنگه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید که تجربه این سفر دریایی می تواند برای گردشگران علاقه مند بسیار جذاب باشد.
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود سفردریایی به جزیره ابوموسی مورد استقبال گردشگران واقع شود و در همین راستا لازم است همگام با توسعه گردشگری در ابوموسی زیرساختها و امکانات مناسب برای خدمات رسانی به گردشگران در این جزیره صورت گیرد.
به گفته ضیایی، تحقق این امر بدون ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی تحقق نخواهد یافت که البته در این راه این سرمایه گذاران مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خواهند بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار